בנט בראיונות: "הממשלה הזאת יכולה להחזיק 4 שנים"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, העניק ריאיון מיוחד לדני קושמרו הערב ב"המהדורה המרכזית" של חדשות 12 ולחדשות 13 על גל הטרור, הפרישה של ח"כ עידית סילמן והאם ישראל בדרך לבחירות.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, העניק ריאיון מיוחד לדני קושמרו הערב ב"המהדורה המרכזית" של חדשות 12 ולחדשות 13 על גל הטרור, הפרישה של ח"כ עידית סילמן והאם ישראל בדרך לבחירות.

"צריך להיות חזקים, אנחנו נתגבר על גל הטרור", אמר בנט והוסיף כי"אנחנו עושים הרבה פעולות במקומות הכי מסוכנים"

הוא תקף את נתניהו:"בעשור האחרון הייתה הזנחה של גדר ההפרדה" "משתמשים במקלות וגזרים, מי שלא יפגע בנו, אהלן וסהלן. אבו מאזן מעודד טרור, זו בחירה של גנץ להיפגש איתו".

הוא התחייב שלא יהיה שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת: "לא בממשלה או בקואליציה – מי שהיום בברית המטרילים זה עודה עם ליכוד סמוטריץ'". אחרי הטלטלה מבית, בנט הצהיר שלא יהיו בחירות ואמר שהוא לא כועס על סילמן: "נתניהו וסמוטריץ' עקצו אותה, היא באה אליי בוכה".

06:45 בבוקר. אתה שומע מעמית סגל שהקואליציה שלך מתפרקת.

"אני באמת קיבלתי טלפון ועדכנו אותי. ממש בשניות הבנתי שביבי וסמוטריץ' עקצו את סילמן והצליחו איכשהו לתת לה תחושה שהיא מובטחת פה ושם".

מה עובר עליך באותו הרגע?

"תראה, אני אדם מאוד חזק. אני לא מאלה שמסתכלים אחורה. אני תופס את עצמי ושואל מה עושים עכשיו. והדבר המיידי שעושים – מייצבים את הסיעה. הם בנו על לעקוץ כמה דקות אחר כך עוד מישהו בעוד הבטחת סרק שאגב, מי שלא יודע, ההבטחות האלה לא מתקיימות. מה שביבי הבטיח לסילמן לא יקרה. מיד דיברתי עם כל הסיעה, הבאתי את כל הסיעה לחדר בתל אביב, דיברתי עם ראשי המפלגות וייצבנו. אני יכול להגיד לך שייצבנו והממשלה הזאת ממשיכה קדימה כי החלופה זה לחזור לימים האפלים של עוד קמפיינים. במקום להילחם בטרור, להילחם אחד בשני".

בוא נדבר על סילמן. על הסיפור הזה, על האירוע הזה שהוא דרמטי. בסוף כל הסימנים היו שם ונדמה שכולם ידעו חוץ ממך. אתה יודע, אומרים שלנתניהו זה לא היה קורה.

"בסדר. קודם כל, גם לנתניהו נפלה ממשלה בליל החניונים. לכולם זה קורה אבל אני מסתכל עליי".

כולם מזהירים אותך – אדוני ראש הממשלה, סילמן היא החוליה החלשה. זה הולך לקרות ואתה לא מטפל בבעיה הזאת.

"אני רוצה להגיד לך שמה שעידית סילמן עברה בעשרת החודשים האחרונים, אני לא חושב שאף אחד עבר בתולדות המדינה. היא סיפרה לי, בוכה, אצלי בבית שהאנשים של סמוטריץ' וביבי עומדים לידה עם מגפונים, צועקים לה ליד הילדים 'נוכלת', 'בוגדת' ועוד כינוי שאני לא רוצה להגיד. שמוליק בעלה, גם אצלי בבית, סיפר לי שאנשי ביבי מתקשרים למקום העבודה שלו ומאיימים עליו שאם לא יעזוב אותנו הוא יפוטר. זאת סחטנות, זאת בריונות".

זה נשמע כמעט כאילו אתה מבין את הצעד שלה.

"מאוד קשה לא להישבר במצב כזה. אבל היא יודעת ואמרה לא פעם, גם לי אגב פומבית, שהיא נורא מאמינה במהלך הזה ושלאנשים עם דעות שונות, כן אני ויאיר לפיד חושבים אחרת, אנחנו משני הצדדים בחלק מהעמדות, ושאפשר לעבוד ביחד לטובת המדינה, שאפשר להביא ל-8% צמיחה, שאפשר להוריד את האבטלה. אני זעקתי שהורגים לאנשים את הפרנסה וטפילנו בזה. החזרנו מאות אלפי אנשים לעבוד. זה הדבר האמיתי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *