בנט בשיחות סגורות: תוך יומיים נגיע ל-300 אלף מאומתים

בנט אמר בשיחות סגורות אתמול כי "יש לפי כל הערכות כבר 150.000 חולים ביום, הרבה יותר מהמספרים הרשמיים"

יותר מ-40 אלף בני אדם אובחנו ביממה כחיוביים לנגיף הקורונה – כך הודיע משרד הבריאות. מספר החולים קשה עלה ל-306. אתמול בוצעו 319,572 בדיקות – בהן אחוז החיוביים עומד על 12.65.

על פי ב הדיווח ב'ידיעות', בנט אמר בשיחות סגורות אתמול כי "יש לפי כל הערכות כבר 150.000 חולים ביום, הרבה יותר מהמספרים הרשמיים. תוך שלושה ארבעה ימים נגיע לפי כל התחזיות ל-300.000 חולים ביום".

פרופ' ערן סגל מעריך: אתמול נדבקו כ-150 אלף איש וכ-900 אלף במצטבר. 50 אלף אומתו, הרבה לא נבדקים, לא בודקים בזמן, ו/או לא בודקים נכון. בלונדון על-פי בדיקות סקר היו פי 3.5 נדבקים ממאומתים. לפי המודל, העקומה תישבר סביב 2 מיליון במצטבר, שזה עוד הכפלה אחת, ולא בטוח שנגיע אליה. כנראה קרובים לשיא.

גם השר זאב אלקין התגלה כחיובי. אלקין אמר:"‏לאחר שחשתי חולה וביצעתי שתי בדיקות אנטיגן ביתית ומוסדית יצאתי חיובי לקורונה. מבקש מכל מי פגש אותי בימים האחרונים לבצע בדיקה לפי הכללים של משרד הבריאות. בשבוע הקרוב אמשיך בעזרת השם לנהל את פעילות משרד הבינוי והשיכון מהבידוד הביתי באמצעות זום".

במשרד הבריאות שוקלים לקצר את הבידוד למאומתים ל-5 ימים. אמנם קיצרו את הבידוד ל-7 ימים, אבל כבר היום יש 260 אלף מאומתים והמספר רק צפוי לגדול ולגרום למאות אלפים בבידוד. בנוסף, הסיבה ששוקלים קיצור נוסף היא שאלפי רופאים נמצאים בבידוד וזה מגדיל את העומס בבתי החולים.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *