"בנט הסכים": סער מכין חוק שיאסור על נתניהו לכהן כראש הממשלה

בריאיון ליובל קרני וטובה צימוקי ב"ידיעות אחרונות", הצהיר גדעון סער, על כוונתו לקדם חוק שלפיו נאשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה. בקואליציה לא אהבו את הראיון

שר המשפטים גדעון סער חושף בריאיון ל'ידיעות אחרונות' כי הנחה את הדרג המקצועי במשרדו להכין הצעת חוק לפיה נשיא המדינה לא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים. "לא הייתי מתחיל בהליך הזה בלי להיות מתואם עם ראש הממשלה", הבהיר

השר סער אמר על 'חוק נתניהו' שהחל להכין: "אני מתכוון להגיש את הצעת החוק הזו לכנס החורף של הכנסת או למושב החורף והיא תחול מהבחירות לכנסת ה-25. גם בהגבלת הכהונה למקסימום שמונה שנים, כמו שהתחייבנו, נעסוק להערכתי במושב החורף הקרוב".

סער אמר כי הוא מתואם עם ראש הממשלה נפתלי בנט בנושא. "הנחיתי השבוע את הדרג המקצועי במשרד המשפטים להכין הצעת חוק שלפיה נשיא המדינה לא יטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים", אמר. "אני מתכוון להגיש את הצעת החוק הזו לכנס החורף של הכנסת או למושב החורף והיא תחול מהבחירות לכנסת ה-25. גם בהגבלת הכהונה למקסימום שמונה שנים, כמו שהתחייבנו, נעסוק להערכתי במושב החורף הקרוב".

כשנשאל אם הוא מתואם עם בנט בנושא, השיב סער: "צאו מנקודת הנחה שלא הייתי מתחיל בהליך הזה בלי להיות מתואם עם ראש הממשלה. אני מזכיר מה הנורמות שחלות במדינת ישראל בנושא: ראשי ערים שמוגש נגדם כתב אישום יוצאים להשעיה. ואני מזכיר שראשי ערים נבחרים בבחירות ישירות ולמרות זאת המחוקק קבע בקונצנזוס רחב שצריך להשעות אותם אם הם נאשמים בפלילים".

גורמים בכירים בממשלה אומרים כי סער התייעץ וקיבל אישור לבקש מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להכין תזכיר חוק בנושא, אך לא הובטח לו שהנושא יקודם – משום שהדבר תלוי בהסכמתם של כל מרכיבי הקואליציה, והסכמה כזאת טרם ניתנה.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. תככן , רמאי ונוכל

    מכין את הקרקע לבחירות הבאות כי הוא יודע שלא יגבור על נתניהו

    מל |
    הגב
  2. גדעון סער ובנט הגיהינם שלכם אוטו זה מתחיל

    אל תחשבו שאחרי שתמותי תיכנסו למדור 7 בגיהינם אלא אוטוטו כאן בגופכם הטמא תסבלו סבל אין סופי ולא תמותו אפילו שתרצו עד שלא ישאר כלום מכם אז תמותו וישר לגיהינם ומשם לא תצאו לעולמים.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב