בנט והורביץ על הגל השישי: "אפשר להכיל את זה"

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא הזהיר כי: "נראה שמתחילים בישראל גל קורונה חדש, גל ה-BA.5". מרבית המומחים בדיון התנגדו למתן חיסון 5

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס היום (רביעי) דיון מיוחד, בהשתתפות בכירי משרד הבריאות – אך החליט שלא לשנות את ההחלטות. פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא הזהיר כי: "נראה שמתחילים בישראל גל קורונה חדש, גל ה-BA.5". מרבית המומחים בדיון התנגדו למתן חיסון 5.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר בדיון: "גם כשזה לא בכותרות אנחנו כל הזמן עוקבים, בוחנים את הנתונים ומנתרים תחלואה. זו שגרת הקורונה וכך נכון להתנהל". עוד הוסיף הורוביץ כי "מציע להימנע מטרמינולוגיה של 'גלים', זו מחלה ויש לה עליות וירידות כל הזמן ולכן אפשר להכיל את זה.

בדיון צט"מ שהסתיים לפני זמן קצר, הצביעו חברי הצט"מ על ההמלצות הבאות:

1. להמליץ על שימוש במסכות במרחבים סגורים ובפרט בהתקהלויות.

2. בשלב זה, לא הומלץ על מתן מנה נוספת של החיסון (חמישי), אולם הוחלט להמשיך ולדון בנושא לאור התחלואה. מאידך, חשוב להשלים מנת חיסון רביעית לאוכלוסייה זכאית, שטרם קיבלה.

3. חבילת החיסון הבסיסית היא 2 מנות + מנת דחף, והוחלט לאפשר לילדים מעל גיל 5 לקבל מנת דחף.

4. רוב חברי הצט"מ המליצו, כי חיסון כנגד קורונה (2 מנות + מנת דחף) יהיה חיסון מחויב לעובדי בריאות.

"בימים האחרונים אנו עדים לעליה משמעותית במספר המאומתים מבין בדיקות הקורונה" אומרת ריטה ברדינשטיין, מנהלת מערך המעבדות במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית. "לא ראינו כמות כזו של בדיקות חיוביות מאז אפריל". עוד היא מוסיפה ואומרת: "המיון הביולוגי שלנו פתוח רצוף מתחילת המגפה, אבל בחודשיים האחרונים כמות המטופלים בו היתה במספרים בודדים ליום. כעת אנחנו מתחילים לראות עליה מדאיגה בכמות המטופלים וכמות המאומתים. גם בקרב אנשי צוות יש מאומתים, גם אם בשלב זה מדובר בבודדים. בנוסף, שיעור הבדיקות החיוביות בקהילה עומד על כ-40% כבר מספר ימים".

פרופ׳ אורן צמחוני, מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי קפלן וחבר בצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות אומר: "אנחנו עוקבים בזהירות אחר המגמה ועדיין לא ממהרים להסיק מסקנות. המדד המרכזי הוא אשפוזים של חולים קשים, וזה צפוי לעלות בהתאם, כפי שראינו בגלים הקודמים
.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *