בנט יביא לאישור הממשלה את סגירת נתב"ג

ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי להביא לממשלה ביום ראשון הצעת החלטה שלפיה היציאה לרוב מדינות העולם תיאסר. בבריטניה נרשם שיא נדבקים חדש

ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי להביא לממשלה ביום ראשון הצעת החלטה שלפיה היציאה לרוב מדינות העולם תיאסר. במדינות נמנות גם ארצות הברית ומדינות במערב אירופה. בשיחות סגורות אמר בנט: "מי מהשרים שיצביע נגד הפעולות עכשיו – יישא באחריות על ההתפרצות".

846 מאומתים חדשים לקורונה התגלו בארץ אתמול. אחוז הבדיקות החיוביות מגיע כמעט ל-1 ומקדם ההדבקה עומד על 1.11. שיא מסוף אוקטובר. ‏רשויות הבריאות בבריטניה מדווחות כי 93,045 בני אדם נמצאו מאומתים לנגיף קורונה ביממה האחרונה – שיא נדבקים יומי חדש.
.
פרופ' רן בליצר אמר הערב בראיון ב'ערוץ 12' – על התפשטות האומיקרון בישראל: "אנחנו מתקרבים לסף יכולת הבלימה של התפשטות מקומית."

פרופ' ערן סגל ניתח בדף הטוויטר שלו את מהירות ההתפשטות של האומיקרון: "‏ממה שלמדנו השבוע, התרחיש הסביר ביותר הוא שיהיה גל אומיקרון משמעותי בישראל לפי מה שקורה במדינות אחרות, קצב העליה כנראה יהיה מאד מהיר: מרגע שיהיו כ-50 מאומתים בקהילה, ייתכן שתוך שבועיים-שלושה נעבור את השיא שראינו בדלתא (כ-10,000 ליום). להשוואה, בדלתא זה לקח 75 יום להגיע לשיא".

סגל גם התייחס לדיווחים מאפריקה כי האומיקרון הרבה פחות אלים מדלתא ואמר, "‏צריך לקוות שאומיקרון יהיה פחות אלים, בינתיים אין לזה עדויות, אבל בקרוב נדע מאנגליה, דנמרק ועוד מדינות שמקדימות אותנו בהתפשטות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *