בנט: ישראל וטורקיה סיכלו כמה פיגועים נגד ישראלים

בנט גם התייחס לאיום האיראני

 

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (שני) אחר הצהריים תדרוך לכתבים על רקע ההתראות בטורקיה ולקראת ביקור נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל בחודש הבא.

 

ראש הממשלה חשף כי טורקיה וישראל סיכלו יחד כמה פיגועים: "יש מערכה שמתרחשת בטורקיה ויש איום שמרחף על ישראלים בטורקיה. אנחנו פועלים שם בהרבה ממדים כדי לשמור על ביטחון אזרחינו. לצד הפנייה לאזרחי ישראל שלא לטוס לטורקיה, בדגש על איסטנבול – אנחנו גם פועלים בצורה הדוקה עם גורמי השלטון הטורקים כדי לסכל את ניסיונות הפגיעה בישראלים וביהודים".

ראש הממשלה הוסיף כי "המאמצים המבצעיים יחד עם כוחות הביטחון הטורקים נשאו פרי. בימים האחרונים, במאמץ משותף ישראלי-טורקי, סיכלנו מספר צירי פיגוע ונעצרו מספר מחבלים על אדמת טורקיה". בנט הדגיש: "מדובר בכמה פיגועים שונים שנמנעו".

עם זאת, ראש הממשלה, הדגיש כי "אנחנו ממשיכים בפעולה המשותפת כשהמטרה שלי היא להחזיר את השגרה ואת התיירות הישראלית לטורקיה כמה שיותר מהר. נעשה זאת רק אחרי שנסיים את פעולות הסיכול". הוא ביקש להודות לנשיא טורקיה ואמר: "שיתוף הפעולה מתבצע בכל הרמות".

על ביקור ביידן בישראל, הצפוי באמצע החודש הבא, אמר בנט: "בעוד פחות מחודש יגיע לכאן נשיא ארה"ב. הביקור הוא חיוני למדינת ישראל כי הוא מכנס לתוכו את מצבור הפעולות שביצענו בשנה החולפת. בראש ובראשונה הפעולות המדיניות בתחום הסכם הגרעין עם איראן".

בנט אמר כי "המטרה המרכזית של הביקור היא לנעול תוכנית פעולה משותפת ובהירה יחד עם ארה"ב לבלימת התגרענות איראן. אתם מכירים מזמן את ליבת תפיסתי ביחס לאיראן וישנם שני ממדי על: ממד הטרור האזורי, והממד הגרעיני. רוב הצרות הביטחוניות של מדינת ישראל – מקורן בסופו של הוא איראן דרך שלוחותיה השונות".

הוא ציין: "אני רוצה להימנע ככל האפשר מהתכתשות עם קצות האצבעות של אותו תמנון, ולהשקיע את מירב האנרגיה בהחלשת ראש התמנון. איראן צריכה לדעת שכללי המשחק השתנו. כל מי שמנסה לפגוע בנו ייפגע, מהמתכנן ועד למבצע. אנחנו נמשיך לחשוף את פניה האמיתיות של איראן ולהגיב בעוצמה. יש לנו מרחב פעולה גדול. הימים בהם מדינה מממנת טרור, מציידת טרוריסטים, מאמנת, משלחת אותם, ויוצאת ללא פגע – נגמרו. גם מי ששולח משלם. נגיע לכל מקום שצריך".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *