בנט מזהיר אחרי 3.000 נדבקים: "הולכים להדבקה בהיקף שלא ראינו בישראל"

קרוב ל-3.000 בני אדם אומתו אתמול לנגיף הקורונה, וזה מהווה 2.35% מתוך יותר מ-125 אלף בדיקות שנערכו. ראש הממשלה הממשלה מזהיר מפני הדבקות המוניות

קרוב ל-3.000 בני אדם אומתו אתמול לנגיף הקורונה, וזה מהווה 2.35% מתוך יותר מ-125 אלף בדיקות שנערכו.

מדובר בעלייה של יותר מאלף מאומתים חדשים לעומת אתמול, כשנספרו פחות מ-1,800 מאומתים חדשים.

מקדם ההדבקה ממשיך לעלות, והוא עומד כעת על 1.47, אך מספר החולים קשה עדיין יציב, ועומד על 85, מתוכם 46 במצב קריטי ו-38 מונשמים.

מספר החולים הפעילים בישראל כיום עומד על 15,487, ומספר הנפטרים כתוצאה מסיבוכי המחלה עומד על 8,242 מאז פרוץ המגפה.

בראיון לרשת ב' הזהיר ראש הממשלה נפתלי בנט הבוקר (שלישי): "האומיקרון שונה מכל מה שהכרנו, הוא מדבק מאוד. הרבה מאוד אנשים יידבקו. אנחנו הולכים להיקף הידבקות גבוה מאוד, כזה שעוד לא ראינו בישראל. אנחנו רגע לפני סערת הדבקה. הסערה תקרה, אי אפשר למנוע אותה. יש נטייה כרגע להרגיש אווירת סוף קורס, אבל אנחנו לא. זה עדיין מסוכן. בעולם יש עלייה משמעותית באשפוזים ובאשפוזי ילדים, ילדים קטנים. אני מבקש ומצפה מהורים שיגנו על הילדים כמו שהגנו על עצמם".

על האפשרות כי הממשלה תאלץ להטיל סגר אמר בנט, "אני לא יודע מה יילד יום. המטרה שלי מתחילת המגפה הייתה להימנע מסגרים ככל האפשר, חטפתי לא מעט ביקורת בגל הדלתא בגלל זה ועמדתי בלחץ, אבל אנחנו נהיה במצב מאוד מאתגר מבחינת יכולת הספיקה של בתי החולים. כן נוכל לצלוח את זה אם נשמור על המבוגרים. גם אם הם מחוסנים, עדיף שבמשך שבועיים-שלושה, בשיא הגל, יימנעו מלהגיע למקומות הומי אדם".

על נסיעת משפחתו לחוץ לארץ והגעתו לכנסת אתמול בניגוד להנחיות טען ראש הממשלה: "משפחת בנט פעלה לחלוטין על פי הכללים שחלים על משפחת לוי בראשון לציון או על משפחת כהן במודיעין-מכבים-רעות. עושים לגילת עוול. לכנסת באתי מכיוון שנתניהו גרר אותי לכנסת, למרות שהוא יודע שהייתי במגע עם מאומתת אומיקרון. הם לא מוכנים לקזז. הייתי מצפה להתנהגות ממלכתית. ההידבקויות יהיו באחריות נתניהו. האופוזיציה איבדה כל זכר לממלכתיות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *