בנט מסכם חצי קדנציה: בליץ' ראיונות

רה"מ מסכם 7 חודשים בתפקיד בריאיון מיוחד. "אם לא היינו מקימים ממשלה, המדינה הייתה נופלת לתהום", אמר. על היריבות עם נתניהו: "בנה את אחת ממכונת התעמולה האפקטיביות אי פעם". על איראן: "המלחמה הקרה הזו מתנהלת עשרות שנים במעמד צד אחד"

ראש הממשלה נפתלי בנט סוגר שבעה חודשים בתפקיד, ומתפנה לסכם את כהונתו. בראיון לשורה של כלי תקשורת שיפורסם במלואו מחר (שישי) במעריב סופהשבוע, ישראל היום הארץ ועוד הוא מספר על ההחלטה להקים את הממשלה, יחסיו עם שותפיו לקואליציה, המשבר סביב טיסת אשתו וילדיו למלדיביים, מותח ביקורת על קודמו בתפקיד נתניהו ומספר על התוכניות הפוליטיות העתידיות.

"בנושא הקורונה ישראל מנוהלת היום בצורה הטובה בעולם", אומר בנט בתשובה לביקורת של בנימין נתניהו על ביטול מדיניות הבידודים. "אנחנו לא רצים לקצוות הקיצוניים של 'זה רק שפעת' וגם לא לאוטומט של קודמי בתפקיד שהיה 'קודם כל סגר על כולם', כי זה הכי קל".

"אני לא מסתכל אחורה, מי שתוקף אותי עכשיו זה הוא. מה שנתניהו מנסה לעשות עכשיו זה להפיץ כאוס והיסטריה וחוסר אמון כמו שהוא עשה בנוגע לבדיקות המהירות בסרטון הטיקטוק ההוא. נתניהו בנה את אחת ממכונות התעמולה האפקטיביות שקמו אי פעם. ממציאים סיפורים בקצב מטורף. אתה יודע שאתמול גיליתי שאמא שלי קתולית?".

בנט מתייחס להחלטתו להקים ממשלה ובטוח שהוא הציל את מדינת ישראל: "אם לא היינו מצליחים, המדינה הייתה נופלת לתהום. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה עכשיו אם היינו הולכים לבחירות חמישיות. ידעתי שמה שינצח עבורנו היא הידיעה שאין ברירה אחרת והרוח הנכונה של הממשלה, מול כל הקשיים. בימים אלה קורם עור וגידים מחנה לאומי חדש".

"זאת קואליציה עם 8 מפלגות. אתה יודע מה זה ריבוי דעות כזה בממשלה אחת? אני לומד את זה על בשרי, אבל העסק עובד. בכנסת קשה, אבל הממשלה פשוט מעולה. ירשנו משק עם צמיחה מינוס 2%, התכווצות חסרת תקדים של המשק, ואנחנו כבר ב־7% צמיחה. הורדנו את האבטלה, התעקשנו לא לסגור את המשק. שר האוצר עושה את הדברים הנכונים, גם כשזה לא פופולרי. ביטול החל"תים, למשל".

ביקורת נוספת של בנט על נתניהו וראשי הממשלה לפניו היא לגבי מה שנעשה בנושא האיראני: "המלחמה הקרה בין ישראל ואיראן מתנהלת עשרות שנים במעמד צד אחד. הם דופקים אותנו ואנחנו לא דופקים אותם. הם עטפו אותנו בזרועות תמנון ואנחנו הלכנו מכות עם הזרועות, השליחים, במקום לפגוע בראש".

בנט ל"ישראל השבוע": "כל עוד אני רה"מ לא יהיה אוסלו, לגנץ וללפיד אין סמכות לנוע בנושא המדיני

הקורונה, המצב מול הפלשתינים והסטטוס הפוליטי – ראש הממשלה בראיון מיוחד: בשיאו של התחלואה, נפתלי בנט החליט לדבר עם התקשורת. הוא אומר: "יכולתי לחכות שבועיים שהמצב יהיה טוב יותר. אבל דווקא בשעה הזאת חשוב לי להרגיע את הציבור".

על כך שיש תחושה של הכחשה, שהמדינה הרימה ידיים אמר:* "ניהול גל הדלתא והאומיקרון במדינה מתנהל בצורה הכי טובה בעולם כמעט. זה מודל ישראלי שפוי, שמצד אחד לא מתכחש לקורונה כי אנחנו כבר יודעים שנזקיה רבים וזו לא שפעת, ומצד שני אני לא ממהר ללחוץ על טריגר הסגרים שהיה פה כלי מרכזי שנה שעברה."

רומז רה"מ להתנהלות של קודמו בתפקיד, בנימין נתניהו.* "המודל הוא לקיים כלכלה לצד האומיקרון עם המון פעילות אקטיביות ויוזמה".

לשאלה האם הוא עדיין ימני אמר: "אני ימין, ועמדותיי לא השתנו, אני ממשיך להתנגד למדינה פלשתינית ועומד על שלנו. על שבעים אחוז מהדברים בממשלה אנחנו מסכימים. שצריך חינוך יותר טוב, ולהיאבק בפשיעה, ולבנות יותר בתים. נכנסתי לתפקידי ובמשך שנים הממשלה העבירה מזומנים לחמאס, במזוודות – אני הפסקתי, את מצעד הדגלים אני חידשתי, אני רק לא עושה רעש. בנינו גם ביו"ש – קודמי לא בנה בתקופת ביידן. זה קשה. עניין הנטיעות והבדואים זה חד – באו אלי באותו לילה ואמרו שיש בעיה קשה כי לא צריך לקיים נטיעות. אני אמרתי: 'מקיימים מחר, תביאו כמה שוטרים שצריך ואחר כך אני מוכן לדבר עם כולם'. הפשיעה הערבית זה נושא שהוזנח שנים. הקמתי צוות שרים בראשותי ואנחנו ממררים את חייהם של ראשי הפשיעה הערבית. אנחנו רודפים אחריהם באמצעים יצירתיים. אבל זאת ממשלת אחדות. זה נכון. זאת לא ממשלה של צד אחד".

לשאלה האם יכול להיות שמתחת לאפו נרקם אוסלו חדש ויום למחרת הרוטציה הוא ימומש, ענה רוה"מ בנט ואמר: "כל עוד אני ראש ממשלה – אין אוסלו, ואם יהיה אוסלו אין ממשלה. אני מתנגד למדינה פלשתינית וגם לא מאפשר קיום מו"מ מדיני בקו של מדינה פלשתינית".

לשאלה האם הכנת מו"מ פגישות תכופות של חברי הממשלה עם אבו מאזן ועם יורשו ענה:* "כל עוד אני ראש ממשלה – אין אוסלו, ואם יהיה אוסלו אין ממשלה. אני מתנגד למדינה פלשתינית וגם לא מאפשר קיום מו"מ מדיני בקו של מדינה פלשתינית.

*עוד הוסיף: "גם קודמי פגש את אבו מאזן לא פעם, ועוד עם דגלים פלשתינים וכל הדברים האלה. זה לא סוף העולם. אני לא שופט אותם, אני מאפשר, אין להם סמכות לנוע בתחום המדיני"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *