בנט נועד עם פוטין: "יש בעיות לדון בהן"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נועדים כעת לראשונה בעיר סוצ׳י, רוסיה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נועדים כעת לראשונה בעיר סוצ׳י, רוסיה.

רה"מ בנט אמר: "היחסים עם רוסיה, שבימים אלה אנחנו מציינים 30 שנים לכינונם, הם יחסים מיוחדים מאוד, גם בגלל העבר וגם בגלל ההווה והעתיד".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח הפגישה: "תודה על קבלת הפנים החמה. יחסים עם רוסיה, שבימים אלה אנחנו מציינים 30 שנים לכינונם, הם יחסים מיוחדים מאוד, גם בגלל העבר וגם בגלל ההווה והעתיד. אנחנו זוכרים היטב את העבר, את ההתגייסות המופלאה של האומה הרוסית ושל הצבא האדום להבסת הנאצים במלחמת העולם השנייה.
אלה היו הימים המכריעים ביותר של העולם כולו וגם של העם היהודי. האחריות שלנו היא להנחיל את הכרת התודה לדורות הבאים דרך שיח, דרך תיעוד היסטורי וגם בהנצחה פיזית.
למשל, האנדרטה לצבא האדום בעיר נתניה בישראל והאנדרטה לזכר המצור על לנינגרד בירושלים – שני מקומות שאתה, אדוני הנשיא, חנכת.

בימים אלה אנחנו משלימים הקמת מוזיאון חדש בישראל להנצחת הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה בכלל הצבאות, אבל התרומה המיוחדת והמשמעותית הייתה בצבא האדום, שם חצי מיליון יהודים נלחמו ו-200,000 יהודים נפלו במלחמה בתוך הצבא האדום נגד הנאצים. המוזיאון ייקרא על שם הנשיא חיים הרצוג, אביו של הנשיא המכהן של ישראל, ואשמח לשוחח איתך על זה.

לדבריו, "אני מצפה גם לשוחח על שלל נושאים בהווה, לחזק את הקשר של המדינות בתחום הכלכלי, בתחום הטכנולוגי, המדעי והתרבותי. יש לנו בישראל מיליון שגרירים, מיליון ישראלים דוברי רוסית שמהווים תרומה עצומה לתרבות הישראלית, למנטליות שהם מביאים איתן, מנטליות של עבודה קשה, של עוצמה, של חוזק. זו תרומה מאוד גדולה למדינת ישראל.

בנט סיפר לפוטין "ביקרתי חייל פצוע בבית חולים ממוצא רוסי, הוא נפצע קשה פעם שנייה בשנה. אמרתי לו ׳אני ראש ממשלת ישראל, איך אני יכול לעזור לך? מה אתה רוצה?׳, והוא אמר לי ׳אני רק רוצה לחזור ליחידה שלי כדי להילחם׳".

"אנחנו גם נשוחח על חיזוק הכלכלה. כמו שאדוני הנשיא אמר, אנחנו יכולים להגדיל בצורה משמעותית את הסחר וחייבים לעשות את זה. נדבר גם על המצב בסוריה, על המאמצים לבלימת תכנית הגרעין הצבאית האיראנית. מילה אחרונה – כל היחסים האלה, כל הדיון יהיה מושתת על הקשר העמוק בין שתי המדינות, בין שתי האומות, שאתה הובלת אותו ב-20 השנים האחרונות.
אני יכול לומר לך בשם אזרחי ישראל, שאנחנו רואים בך ידיד אמת של העם היהודי. תודה רבה".

בפמליית ראש הממשלה משתתף שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שהשתתף בעבודה ההכנה לביקור ולוקח חלק בפגישה בין המנהיגים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *