בנט: "צריך לגלות דריכות", נתניהו: "חמאס צריך לשלם מחיר כבד על הרצח"

התגובות במערכת הפוליטית

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע הרצחינו בו נרצח יהודי בעיר העתיקה מירי של מחבל. "הבוקר היה בעיר העתיקה בירושלים פיגוע ירי קשה. יש לנו כרגע הרוג אחד ושלושה פצועים.", אמר ראש הממשלה. "בשם שרי הממשלה, אני מבקש להשתתף בצער המשפחה, ומבקש להצטרף לתפילה לרפואת הפצועים."

"קיבלתי מוקדם יותר הבוקר משר הבט"פ וממפכ"ל המשטרה עדכון על פרטי האירוע. הייתה שם פעולה מהירה מאוד של כוחותינו, שתי השוטרות והשוטרים שהיו במקום, שנטרלו במהירות רבה את המחבל."

"עם זאת, זה הפיגוע השני שמתרחש בזמן האחרון בירושלים. הוריתי לכוחות הביטחון להיערך בהתאם ולגלות דריכות, גם מחשש לפיגועי השראה. אנחנו צריכים להגביר את הדריכות ולמנוע פיגועים המשכיים". ציין בנט.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון הגיע לזירת הפיגוע הרצחני בעיר העתיקה ואמר: "אירוע חמור מאוד. עליית מדרגה בהתנהגות של גורמי החמאס – צריך להגביר את השמירה בעיר בעתיקה".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו כתב בטוויטר: "אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת הנרצח ומתפלל יחד אתכם לרפואת הפצועים בפיגוע הקשה בירושלים. חמאס שעומד מאחורי הפיגוע חייב לשלם מחיר כבד על הרצח הנפשע הזה בלב בירתנו."

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ כעת בחשבון הטוויטר שלו:

אפס סובלנות לטרור.

לצערנו הרב גם ביום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, אנו מתבשרים על אירועי טרור קשים שלוקחים חיי אדם ומרחיבים את מעגל הפצועים והמשפחות שחייהן משתנים ברגע.

פיגוע הירי שאירע הבוקר בעיר העתיקה בירושלים הוא אירוע חמור שאי אפשר להשלים איתו.

בראיון לכלי התקשורת הסביר ‏השר לבט"פ בר לב על המחבל בירושלים כי הוא איש חמאס, מהפלג המדיני, לא מהפחע"י. ח"כ בן גביר תקף את בר לב שמנסה לדבריו לחפות על כשלונו. "טמטום כזה עוד לא היה לנו", תקף יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר את השר בר לב. לדברי בן גביר, "עמר בר לב מנסה לחפות על הכישלון המודיעיני וטוען שהמחבל הוא מהפלג המדיני של חמאס ולא מהפלג הפחע"י, אולי הוא לא מעודכן אבל אפילו בריטניה הכריזה על הזרוע המדינית של חמאס כארגון טרור. טרור הוא טרור הוא טרור, לא משנה מאיזה פלג הוא. השר בר לב צריך ללכת הביתה".

ח"כ בן גביר הדגיש בדבריו כי חמאס הוא ארגון טרור ותומכיהם הם האחים המוסלמים: "עד שמקבלי ההחלטות בממשלה הרעה הזאת לא יפנימו שארגון חמאס הוא ארגון טרור ותומכיהם הם האחים המוסלמים, לא נוכל להכניע את הטרור שמרים ראש. תומכי הטרור יושבים בכנסת ובממשלה ומדבררים את החמאס, צריכים לעשות לזה סוף".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *