בנט ראש הממשלה הבא? בימינה שוקלים ברצינות ללכת עם לפיד

בימינה מתגבשת העמדה כי אם אין ממשלת ימין – עדיפה ממשלה בראשות בנט עם המרכז שמאל על פני בחירות חמישיות

בימינה מתגבשת העמדה כי אם אין ממשלת ימין – עדיפה ממשלה בראשות בנט עם המרכז שמאל על פני בחירות חמישיות.

על פי הדיווח של מיכאל שמש, יו"ר יש עתיד לפיד אמר בשיחות סגורות כי "יש התקדמות משמעותית בשיחות עם בנט, לפיד מעריך שאפשר להקים איתו ממשלה . הוא ( בנט) לא סומך על ההבטחות של נתניהו , החרדים יצטרפו לממשלה כזאת יום אחרי הקמתה".

בכיר ביהדות התורה מסר בתגובה: "החרדים לא יבואו לממשלה שלפיד קובע בה קווי יסוד. כרגע לא נראה שלפיד מוכן להתפשר על נושאי דת".

רה״מ נתניהו יקבל מחר 52 ממליצים, לפיד יקבל ככה״נ 50 ממליצים ובנט יקבל 13 ממליצים. על פי המסתמן כרגע – נתניהו יקבל את המנדט. במפלגת ׳ימינה׳ מתקיימים בשעות האחרונות דיונים דרמטיים, כאמור, רוב הקולות במפלגה תומכים בממשלה בראשות בנט יחד עם המרכז שמאל, העיקר לא ללכת לבחירות חמישיות.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בתי כנסיות ומדרשות סודן מקוה, ומכוחם מתגלה אור יחודו ית'

    אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. פִּזַּרְתָּ יִשְׂרָאֵל עַמְּךָ בְּ-ד' כַּנְפוֹת הָאָרֶץ שֶׁהֵם ד' קְלִפּוֹת הַשּׁוֹלְטוֹת בָּעוֹלָם בָּהֶם נֶאֱמַר "וְלֹא יְגַלֶּה כְּנַף", שֶׁהֲרֵי הֵם עֶרְוָה, ר"ע ו"ה וַדַּאי, "נִרְגָּן מַפְרִיד אַלּוּף" שֶׁהֵם גּוֹרְמִים פֵּרוּד לְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, לְפִיכָךְ הַחֹשֶׁךְ שׁוֹלֵט שָׁם. וְיִשְׂרָאֵל שֶׁעוֹמְדִים שָׁם עוֹמְדִים בַּחֹשֶׁךְ, שֶׁהֲרֵי אֵין אוֹר מִתְגַּלֶּה לָהֶם שָׁם וְנֶאֶמַר בָּהֶם "בְּמַחֲשַׁכִּים הוֹשִׁיבַנִּי" וכו'. וְעִם כֹּל זֶה נָתַתָּ לָהֶם מִקְוֶה, מִקְדַּשׁ מְעַט, שֶׁהֵם בָּתֵּי כְּנֵסִיּוֹת וּבָּתֵּי מִדְרָשׁוֹת, שֶׁשָּׁם מִתְגַּלֶּה יִחוּד שֶׁלְּךָ לְחַבֵּר שְׁנֵי אוֹתִיּוֹת אֵלֶּה ו"ה. וּמַה שֶּׁבַּחוּץ הוּא גִּלּוּי עֲרָיוֹת מִצַּד עֵשָׂו שֶׁנֶאֱמַר בּוֹ "אִישׁ יוֹדֵעַ צַיִד אִישׁ שָׂדֶה", וּכְתִיב "כִּי בַּשָּׂדֶה מְצָאָהּ צָעֲקָה הַנַּעֲרָה הַמְאֹרָשָׂה וְאֵין מוֹשִׁיעַ לָהּ", בְּמִקְדַּשׁ מְעַט זֶה יִחוּד שֶׁלְּךָ מִתְגַּלֶּה, שָׁם "וְלֹא יִתְבּוֹשָׁשׁוּ" וְכֵן אָמְרוּ וְאֵין הַבַּיְשָׁן לָמֵד, שֶׁהֲרֵי בַּמָּקוֹם שֶׁהַיִּחוּד שֶׁלְּךָ מִתְגַּלֶּה בֹּשֶׁת רַע אֵינוֹ שׁוֹלֵט שָׁם אֶלָּא "וְיַעֲקֹב אִישׁ תָּם יֹשֵׁב אֹהָלִים" – אִישׁ תָּם וַדַּאי, שֶׁהוּא מַחֲזִיר כָּל מַה שֶּׁבַּחוּץ הוּא מֵ"ת לְ-תַ"ם, בְּתַלְמוּדָא מִצַּד צַדִּיק חַי עוֹלָמִים שֶׁהוּא צַדִּיק תָּמִים. בְּשָׁעָה שֶׁעֶרְוָה מִתְדַּבֶּקֶת בָּהּ, שָׁם בֹּשֶׁת שָׁם חֶרְפָּה, דִּכְתִיב "לֹא נוּכַל לָתֵת אֶת אֲחֹתֵנוּ לָאִישׁ אֲשֶׁר לוֹ עָרְלָה כִּי חֶרְפָּה הִיא לָנוּ", חֶרְפָּה דַּיְקָא, שֶׁנֶאֱמַר "זְכָר זֹאת אוֹיֵב חֵרֵף יְהֹוָה וְעַם נָבָל נִאֲצוּ שְׁמֶךָ".

    אֲבָל בְּמָקוֹם שֶׁיִּחוּד שֶׁלְּךָ מִתְגַּלֶּה עֶרְוָה לֹא נִמְצֵאת שֶׁהִיא פֵּרוּד, אֶלָּא יִחוּד וַדַּאי, וּמֵ"ת נַעֲשֶׂה תָּ"ם, "וְיַעֲקֹב אִישׁ תָּם יֹשֵׁב אֹהָלִים". וְעוֹד 'מֵת', א' מִתְגַּלֶּה עָלָיו בַּיִּחוּד שֶׁלְּךָ וְנַעֲשָׂה אֱמֶת, זֶה הַחְזָרַת הָרָע לְטוֹב. תָּם זֶה תִּקּוּן תְּשׁוּבָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים לַהֲפֹךְ מִמֵּ"ת לְתָ"ם. אֱמֶ"ת – רַע שֶׁחוֹזֵר לְטוֹב בַּיִּחוּד שֶׁלְּךָ דִּכְתִיב "בְּרֹב עֻזְּךָ יְכַחֲשׁוּ לְךָ אֹיְבֶיךָ". "וְיַעֲקֹב אִישׁ תָּם יֹשֵׁב אֹהָלִים", אוֹתָם שֶׁנֶאֱמַר בָּהֶם "מַה טּוֹבוּ אֹהָלֶיךָ יַעֲקֹב", שֶׁהֵם מִצַּד טוֹב בְּלֹא רַע כְּלָל מִצַּד עֵץ הַחַיִּים, וְזֶה תּוֹרָה "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ" וַדַּאי, בָּהּ "אָגוּרָה בְאָהָלְךָ עוֹלָמִים", עוֹלָמִים שְׁנַיִם שֶׁנֶאֱמַר בָּהֶם "מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם", עוֹלָם הָעֶלְיוֹן – יְהוָֹה ב"ה, עוֹלָם הַתַּחְתּוֹן – אֲדֹנָי. יִחוּד מְחַבֵּר אוֹתָם כְּאֶחָד "יְהוָֹה אֲדֹנָי" יאהדונה"י, אָגוּרָה בְאָהָלְךָ עוֹלָמִים וַדַּאי. וּמַה שֶּׁבַּגָּלוּת הוּא גִּלּוּי כְּנַף עֲרָיוֹת וַדַּאי, בְּבָתֵּי כְּנֵסִיּוֹת וּבָתֵי מִדְרָשׁוֹת נֶאֱמַר "אֶחֱסֶה בְּסֵתֶר כְּנָפֶיךָ סֶּלָה", זֶה כָּנָף קָדוֹשׁ "וּפָרַשְׂתָּ כְּנָפֶיךָ עַל אֲמָתְךָ". וְכָאן אָמְרוּ 'מַאֲפִיל בְּטַלִּיתוֹ' בַּעֲבוּר עֵינֵי הָרְשָׁעִים שֶׁהֵם עֶרְוָה, חֶרְפָּה, שֶׁלֹּא לְהִתְדַּבֵּק שָׁם, אֶלָּא "תֶּחֱשַׁכְנָה עֵינֵיהֶם מֵרְאוֹת". וּמָקוֹם שֶׁיֵּשׁ סֵתֶר זֶה אֵין בּוּשָׁה כְּלָל, "וְלֹא יִתְבּוֹשָׁשׁוּ", שֶׁלִּילִית שִׁפְחָה רָעָה הִיא וְכָל חֵילוֹתֶיהָ אֵינָם נִמְצָאִים שָׁם כְּלָל, לְפִיכָךְ יִשְׂרָאֵל בְּךָ מִתְדַּבְּקִים בַּיִּחוּד שֶׁלְּךָ בְּכָל מָקוֹם, וַעֲבוֹדָתְךָ עוֹלָה לְפָנֶיךָ סֹלֶת נְקִיָּה בְּלֹא תַּעֲרֹבֶת כְּלָל.

    רִבּוֹן כָּל הָעוֹלָמִים. הֲרֵי אָנוּ מִתְדַּבְּקִים בְּיִחוּדְךָ וּמְקַוִּים לְפָנֶיךָ שֶׁתָּאִיר לָנוּ בְּאוֹרְךָ – אַף עַל פִּי שֶׁאָנוּ בַּחֹשֶׁךְ, כֵּיוָן שֶׁלֹּא מָנַעְתָּ מִמֶּנּוּ מָקוֹם לְהִסְתַּתֵּר תַּחַת כְּנַף יִחוּדְךָ. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ שֶׁנִּרְאֶה תִּקְוָתֵנוּ בְּשִׂמְחָה כִּי אַתָּה "יְהֹוָה לֹא יֵבֹשׁוּ קֹוֶיךָ", שֶׁכֵּן אָמַרְתָּ "וְיָדַעְתָּ כִּי אֲנִי יְהֹוָה אֲשֶׁר לֹא יֵבֹשׁוּ קֹוַי". עֲנֵנוּ בְּשִׂמְחָתְךָ אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. יְהֹוָה אַל תְּאַחַר. לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהֹוָה.

    לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהֹוָה |
    הגב