בנט שוחח היום 3 פעמים עם זלנסקי

אש הממשלה נפתלי בנט הגיע הבוקר (ראשון) לישיבת הממשלה אחרי פגישתו בסוף השבוע בקרמלין עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ובהמשך גם עם קנצלר גרמניה שולץ, והיה נראה מאושר למדי.  בנט ערך היום 3 שיחות עם נשיא אוקראינה זלנסקי.

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע הבוקר (ראשון) לישיבת הממשלה אחרי פגישתו בסוף השבוע בקרמלין עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ובהמשך גם עם קנצלר גרמניה שולץ, והיה נראה מאושר למדי.  בנט ערך היום 3 שיחות עם נשיא אוקראינה זלנסקי.

"נסעתי למוסקווה ולברלין במטרה לסייע בהידברות בין כל הצדדים", אמר רה"מ בפתח ישיבת הממשלה, "כמובן עם ברכת הדרך ובעידוד של כל השחקנים. כפי שכולנו יודעים, המצב בשטח לא טוב, הסבל האנושי גדול ועלול להיות גדול הרבה יותר, אם הדברים יימשכו במסלול הנוכחי".

"מטבע הדברים אני לא יכול להרחיב מעבר לכך", אמר בנט. "נמשיך לסייע ככל שנתבקש גם אם הסיכוי לא גדול. ברגע שיש אפילו פתח קטן ויש לנו את הגישה והיכולת אני רואה זאת כחובתנו המוסרית לעשות כל ניסיון כל עוד הנר דולק חייבים להתאמץ ואולי עוד אפשר לפעול".

שרת הפנים איילת שקד הזהירה מפני קליטת פליטים אוקראינים בישראל. "לפי הנתונים עד כה, אנחנו בקצב של מעל ל-15 אלף אוקראינים עד סוף החודש, 90% אינם זכאי חוק השבות", אמרה השרה. "כל בר דעת מבין שאי אפשר להמשיך עם קצב כניסה כזה ולכן בכוונתי בימים הקרובים לגבש מדיניות מאוזנת יותר".
לדברי שקד, מדינת ישראל היא ככל הנראה המדינה שקלטה הכי הרבה אוקראינים מאז פרוץ הקרבות מכל המדינות המערביות שאין להן גבול משותף עם אוקראינה: מאז פרוץ המלחמה נכנסו 2,034 אוקראינים למדינה. "אין אף מדינה בעולם, שאין לה פטור מוויזה, שמאפשרת מדיניות נרחבת כמו בישראל", טענה שקד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *