בניו יורק מאושפזים עם מחלה מסתורית

"מבקשים מכל המקרים החשודים ליצור איתנו קשר מיידי אם הם רואים חולים העומדים בקריטריונים שהצבנו"

רשויות הבריאות בעיר ניו יורק, פרסמו התרעה בה נכתב כי לילדים יש תסמונת שהרופאים עדיין לא מצליחים להבין עד הסוף.

15 ילדים, שרבים מהם חלו בנגיף הקורונה, אושפזו לאחרונה בעיר ניו יורק עם תסמונת מסתורית,על כך דווח גם במספר מדינות באירופה, כך הודיעו בכירי הבריאות בני יורק.

ממחלקת הבריאות בעיר נמסר כי רבים מהילדים, בני 2 עד 15, הראו תסמינים הקשורים להלם רעיל או למחלת קוואסאקי, מחלה נדירה בקרב ילדים שכוללת דלקת בכלי הדם, כולל עורקים כליליים.

אף אחד מהחולים בעיר ניו יורק עם התסמונת לא מת, לפי עלון של מחלקת הבריאות, המתאר את המחלה כ"תסמונת דלקתית רב-מערכתית שעשויה להיות קשורה ל- Covid-19." דר. האוורד צוקר, אמר כי גורמים במדינה חוקרים את התסמונת הבלתי מוסברת.

התסמונת זכתה לתשומת לב הולכת וגוברת בשבועות האחרונים כאשר המקרים החלו להופיע במדינות אירופה שנפגעו קשה מוירוס הקורונה.

"יש כמה תיאורים נדירים לאחרונה של ילדים במדינות אירופה שחלו בתסמונת דלקתית זו, הדומה לתסמונת קוואסאקי, אך נראה שהיא נדירה מאוד", כך אמרה מריה ואן קרקהובה, מדענית בארגון הבריאות העולמי, בתדרוך חדשות בשבוע שעבר.

לא ידוע כרגע אם ילדים באזורים אחרים בארצות הברית היו עם תופעות דומות. לרוב 15 הילדים היו חום ורבים סבלו מפריחה, הקאות או שלשולים. מאז שאושפזו, חמישה מהם היו זקוקים למכונת הנשמה ולרוב ה 15 נדרשה עזרה באיזון לחץ הדם.

נציב הבריאות של העיר, דר. אוקסיריס ברבוט, הצהיר: "אף על פי שהקשר של תסמונת זו ל- Covid-19 טרם הוגדר, ולא כל המקרים הללו נבדקו חיובית ל- Covid-19 על ידי בדיקת DNA או סרולוגיה, אך האופי הקליני של הנגיף הוא כזה שאנחנו מבקשים מכל המקרים החשודים ליצור איתנו קשר מיידי אם הם רואים חולים העומדים בקריטריונים שהצבנו. אם לילדך יש תסמינים כמו חום, פריחה, כאבי בטן או הקאות, התקשר מייד לרופא שלך."

דלקת הלחמית, או דלקת בעין, ובלוטות לימפה נפוחות הם גם תסמינים של מחלת קוואסאקי. דר צוקר הוסיף ואמר כי "עד כה, ממה שאנחנו מבינים, זהו סיבוך נדיר בקרב אוכלוסיית הילדים שלדעתנו קשור לקוביד-19 אנו עוקבים אחר זה מקרוב."

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. די להפחיד נמאסתם!

    לאט לאט אמון הציבור בדיווחי הבהלה הולך ואובד. וכפי שראינו המודל שצפו מלפני חודשיים ממש היה לא בכיוון. בבת אחת התהפכו היוצרות כאשר התברר שבתי החולים דווקא די ריקים ומחלקות הקטסטרופה נסגרו. מדובר בתסמונות נדירות. לא ניפול שבי אחרי גל הפחדות נוסף.

    אורנה |
    הגב