בני ברק: ילד כבן 7 בלע מטבע

אמש, כונני הצלה במד"א סניף גוש דן הוזעקו לדירה ברחוב מרכזי בפאתי העיר בני ברק, בעקבות דיווח על ילד כבן 7 שבלע מטבע של 10 אג' וגרם לו לחנק חלקי.

אמש, כונני הצלה במד"א סניף גוש דן הוזעקו לדירה ברחוב מרכזי בפאתי העיר בני ברק, בעקבות דיווח על ילד כבן 7 שבלע מטבע של 10 אג' וגרם לו לחנק חלקי.

דודי אדלהיט חובש בכיר בארגון הצלה, ששהה באותה עת עם משפחתו בארוחת הערב, עזב את ביתו והגיע במהירות למקום. יחד עם צוות מד"א הוא טיפל בילד וביצע בו לחיצות ברום הבטן במטרה לגרום לו להקיא את המטבע שנתקע בגרונו וגרם לחסימה חלקית של קנה הנשימה.

לאחר דקות ארוכות, הצליחו לגרום לילד להקיא, דבר שהקל לו על נשימתו במעט, אך המטבע העיקש סירב לצאת מקנה הנשימה.

הילד הורד לניידת טיפול נמרץ בראשותו של הפארמדיק מתן דנון, שפינה אותו לבית החולים שיבא בתל השומר. הרופאים בבית החולים קיבלו סקירה קצרה על מה שארע והוחלט לשלוח אותו לצילום בכדי להבין היכן בדיוק נמצא המטבע. לאחר הפענוח של הצילום, ראו הרופאים כי אכן המטבע יושב באמצע הגרון וכאמור חוסם חלקית את קנה הנשימה.

בפעולה פולשנית זהירה, שבוצעה בחדר הניתוח בהרדמה מלאה, הצליחו הרופאים לשלוף את המטבע ללא גרימת נזק או דימום לגרון ולקנה הנשימה.

היום, הילד שוחרר לביתו לאחר מעקב של מחלקת ילדים בבית החולים. ההורים הנרגשים יצרו קשר עם החובש דודי והודו לו על ההיענות וההגעה המהירה לביתם. הם ציינו לשבח את טיפולו המקצועי ואת הפעולות שעשה על מנת לנסות ולהוציא את המטבע מגרונו של ילדם. הם אף ציטטו לדודי את דברי הרופאים בחדר המיון כי "איש ההצלה שהגיע אליכם והחל בפעולות הראשונות לשחרור המטבע, סייע לילד לנשום מעט ובכך גרם שהילד לא יאבד את הכרתו. תמסרו לו שהוא הציל את חיי הילד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *