בני גנץ מצהיר: "אפעל למנות שר ערבי"

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ פגש פעילים של ארגון השמאל הקיצוני 'עומדים ביחד' והבטיח להתאמץ למנות שר ערבי, אולי מ"הרשימה המשותפת"

פעילים של הארגון 'עומדים ביחד' נפגשו הבוקר עם יו"ר 'כחול לבן' בסמוך לביתו. גנץ יצא אליהם, ישב ושוחח איתם והבטיח לפעול למינוי שר ערבי, יתכן שגם מהרשימות הערביות הקיימות, כלומר מהרשימה המשותפת.

על האירוע דיווח ביומן ערוץ 7 יו"ר 'לך ירושלים', מאור צמח, המספר על ארגון 'עומדים ביחד' כ"ארגון קיצוני ורדיקאלי שמטרתו לשנות את מדינת ישראל ממדינה יהודית ודמוקרטית למדינת כל אזרחיה. הארגון נתמך מקרנות זרות והיה שותף כמעט לכל מחאה נגד הממשלה, הוא מזוהה עם השלטים הסגולים שליוו את מחאת האתיופים".

צמח הדגיש כי "המטרה שלהם היא לשנות את המבנה השלטוני של ישראל", זאת בהסתמך על הגדרתם שלהם את מטרתם בפרסומים של הארגון ולפיהם השאיפה הברורה היא להביא לסיום שלטון הימין. "הם השתלטו על הפגנות האתיופים. היה גם פוסט שלהם שזעזע כשהשווה בין ההרוג האתיופי למחבל בעיסאוויה".

על המפגש עם יו"ר 'כחול לבן' הוא מספר: "הבוקר הם הגיעו לביתו של בני גנץ ועל כוס קפה מחוץ לבית הם נפגשו ובין ההבטחות שהוא הבטיח להם היה גם מינוי של שר ערבי, שלכשלעצמו אפשר לדון אם זו אמירה נכונה או לא, אבל הוא ציין שיתכן ויהיה מדובר בשר מתוך הרשימות הקיימות. כך הם מדווחים באתר שלהם".

צמח מזכיר כי ״שלל דוברי 'כחול לבן' יצאו נגד האמירה של איימן עודה שטען שהוא יהיה חלק מקואליציית הגוש החוסם של השמאל ואמירה כזו שימונה שר ערבי מתוך או מחוץ לרשימות הערבית אומרת שגנץ רואה את הרשימה שמורכבת גם מבל"ד, רשימה איסלאמית קיצונית, ואישים כמו אחמד טיבי כרשימה לגיטימית".

בפרסום של אנשי 'עומדים ביחד' לאחר המפגש עם גנץ נראה שהם אינם מסתפקים בהבטחות בלבד וכותבים כי "שותפות יהודית ערבית היא הדרך היחידה שתביא לשינוי אמתי, צדק חברתי ושלום… גנץ, תחליט, או שאתה מנהיג שפונה לשותפות ושלום או שאתה לוזר".

צמח משער שדברים אלו עשויים לעורר מחלוקת בים פלגיה השונים של 'כחול לבן' שלטעמו "אין ביניהם דבק למעט הרצון לסיים את שלטון הימין", ובמקביל הוא קורא לימין בישראל להתעורר לנוכח כוונותיו של גנץ ליום שאחרי הבחירות. "כארגון ששם לו למטרה את השמירה על ריבונות ישראל בירושלים ובכלל אנחנו קוראים לאחינו במחנה הימין להתעשת ולהילחם על הבית".

יצוין כי בפוסט שפרסם הארגון לאחר המפגש עם גנץ נכתב עוד על דברי גנץ כי "זה עדיין לא מספיק. הציבור הערבי הוא חלק בלתי נפרד מאזרחי המדינה ואנחנו לא מסתפקים במאמץ. אנחנו דורשים לכלול את הציבור הערבי בכל ממשלה עתידית. גנץ, עשית צעד חשוב. הגיע הזמן לצעד נוסף".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *