בני גנץ תוקף את נתניהו: "חציית קו אדום, לא נעבור על כך בשתיקה"

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב בחריפות לפרסום לפיו ראש הממשלה פועל לקידום חוק שימנע מבג"ץ להתערב בהחלטות הכנסת

"צפינו מראש כי ביבי יעשה כל שביכולתו בכדי לבנות לו קואליציה של מבצר משפטי, אך זילות שכזו בשלטון החוק היא חציית קו אדום שעליה לא נעבור בשתיקה", כך הגיב יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ לפרסום בעיתון הארץ לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם חוק שימנע מבג"ץ להתערב בהחלטות הכנסת והממשלה. כזכור, עוד דווח כי נתניהו חושש שבית המשפט יבטל החלטה של הכנסת שתמנע העמדתו לדין.

גנץ המשיך: "לא ייתכן שנרקמים דילים שמטרתם פגיעה בשלטון החוק וערעור יסודות הדמוקרטיה עבור ראש ממשלה שתלויים נגדו שלושה כתבי אישום. ביבי, אני יודע שציפית שנקבל זאת בכניעה אבל העלמת עין זה הקטע שלך – לא שלנו".

מי שהצטרף עוד לביקורת הוא יושב ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי שאמר: "ללא מערכת משפט עצמאית וחזקה – תיפגע אנושות הדמוקרטיה הישראלית והאיזונים ההכרחיים בין הרשויות בישראל, ואת המחיר נשלם כולנו". עורך הדין חימי סיכם: "אני מפציר בראשי המערכת הפוליטית לגלות אחריות,  ולשמור על מערכת המשפט הישראלית, גאוותה של מדינת ישראל זה 71 שנים".

בתוך כך, גם המשנה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס אליהו מצא, התייחס הבוקר  לפרסום ב"הארץ" ואמר כי "הדברים האלה בלתי נסבלים, זו לא רק סכנה לדמוקרטיה, זו דמוקרטיה אפס". השופט לשעבר הוסיף בריאיון לאריה גולן ב"הבוקר הזה" בכאן רשת ב כי יש כוונה לעכב את הליך קבלת ההחלטות בכנסת בעניין, עד שהרעיון כולו כבר לא יהיה רלוונטי אף פעם.

מהליכוד נמסר בתגובה לנושא: "במסגרת המשא ומתן הקואליציוני עולות הצעות שונות על ידי השותפות הקואליציוניות של הליכוד, לרבות בתחום השבת האיזון בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת. הפרסומים הסנסציוניים בתקשורת כוללים גם הצעות שלא נידונו, ופרשנות מגמתית ומטעה שנועדו למנוע כל ניסיון להחזיר את האיזון בין הרשות המחוקקת שנבחרה על ידי העם, לבין הרשות השופטת. העיקרון שימשיך להנחות את הליכוד הוא שמירה על בתי משפט עצמאיים וחזקים, אך אין זה אומר שבית המשפט הוא כל יכול".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *