בעולם מתפעמים מהחיסונים בישראל: "ישראל עברה לקצב טורבו"

כלי תקשורת מכל העולם מדווחים בהרחבה על מבצע החיסונים המוצלח נגד מגפת קורונה, בעוד בעולם דווח על איטיות רבה במתן החיסונים.

כלי תקשורת מכל העולם מדווחים בהרחבה על מבצע החיסונים המוצלח נגד מגפת קורונה, בעוד בעולם דווח על איטיות רבה במתן החיסונים.

"שיאנית העולם: מדוע ישראל מצליחה לחסן הרבה יותר מהר מאתנו?", שאל היום אתר העיתון הגרמני "בילד", שעידכן כי 21 אלף בני אדם חוסנו עד בגרמניה.

העיתון הגרמני האשים את הממשלה שלא הבינה כי החברות זקוקות לביטחון ולערבות כדי להתחיל "לייצר למגירה" חיסונים שיוכלו להיות מסופקים בעתיד.

העיתון "די ולט" ביקר אף הוא את הממשלה: "בעוד בגרמניה אנחנו צריכים לחכות חודשים עד לחיסון, ישראל עברה לקצב טורבו", דווח בידיעה שהוקדשה למבצע החיסון הישראלי.

גרמניה צפויה לקבל כ-3-4 מיליון מנות חיסון לקורונה משותפות פייזר-ביונטק עד סוף ינואר. זאת, בהשוואה לקרוב ל-5 מיליון מנות שיתקבלו בישראל.

"ישראל מכוונת לחסן 60% מהאוכלוסייה עד ממרץ", דווח ברשת הטלוויזיה הממלכתית הגרמנית ARD מתל אביב, "בגרמניה, מטרה זו לא תושג עד סוף הקיץ".

עוד דווח כי בשבועות הקרובים, בישראל הקטנה יהיו יותר חיסוני קורונה זמינים של פייזר-ביונטק מאשר בגרמניה".

עם זאת, כלי התקשורת דיווחו כי התמונה עשויה להשתנות עם התחלת האספקה של החיסונים של חברת מודרנה ואסטרהזנקה (שלפי דיווחים החיסון שלה יאושר בבריטניה השבוע), אולם תאריך יעד- אין.

"הסיבה העיקרית לכך שישראל יכולה לחסן מהר יותר את האוכלוסייה שלה היא בעיקר משום שהמדינה הזמינה בנחישות רבה יותר את החיסון, בהשוואה לאיחוד האירופי", דיווח המגזין "פוקוס", "ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר באופן אישי למנכ"ל 'פייזר'", נכתב.

כלי התקשורת האירופיים דיווחו כי ישראל מתכוונת לאמץ – "דרכונים ירוקים" שיאפשרו נסיעה לחו"ל וחזרה ללא צורך בבידוד למי שיתחסנו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *