בעונה הכי חמה מס הכנסה "התלבש" על הצימרים

הקיץ בשיאו וברשות המסים נמשכת הביקורת בעסקים מתחום התיירות בהם, צימרים ובתי הארחה כפריים ובתוך כך, אנשי יחידת ניהול הספרים ערכו מבצע ביקורת בעכו ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי עובדי משרד פקיד שומה עכו, נערכו 64 ביקורות שהתמקדו, כאמור, בעיקר בבתי הארחה כפריים ובצימרים, מהן עלה כי בקרב כ- 17% מהעסקים שנבדקו לא נרשמו הכנסות כדין.

בעלי הצימרים בסביבת העיר עכו "המטירו" מגוון תירוצים על המבקרים: בעלי צימרים במושב עבדון, שהשתמשה באפליקציית "ביט" על מנת לגבות את כספי האירוח, אך לא רשמה הכנסות אלו בספרי העסק, טענה: "אני צריכה לבדוק מה קרה". מבדיקת יומן שנמצא בצימרים במושב יערה, נראה ששתי העברות בנקאיות בסכום של 3,300 ₪ לא נרשמו בספרים. בעל הצימרים טען: "מדובר בשתי מקדמות ששולמו על ידי אותה הלקוחה, המתנתי שיגיעו לאירוח ואז אני אוציא להם חשבונית וקבלה על כל הסכום". מתצפית מוקדמת על מתחם צימרים במושב גורן, התברר שההכנסות מאירוח של משפחה, ששהתה בצימר לא תועדו בספרים. ההסבר שנתן בעל המתחם היה: "הלקוחה שילמה ביום בו התארחה 1,800 ₪ במזומן, אבל הגיעה בדקה ה-90 ולכן פספסתי אותו". מבדיקת יומן הזמנות בצימרים במושב גורן נרשם כי אירוח שהוזמן על ידי שתי משפחות בוטל. המבקרים הנחושים התקשרו לאורחים על מנת לבדוק אם אכן ביטלו את החופשה, אך הללו טענו שהתארחו ואף שילמו 2,400 ₪ בעבור האירוח. בעל הצימרים מיהר להצטער והסביר: "אני לא יודע מה להגיד, פספסתי רשומים, אני מצטער!". מקדמה עבור הזמנה עתידית, שנרשמה ביומן הזמנות של צימרים במושב צוריאל, לא תועדה. בעל הצימרים טען: "בדיוק הבן שלי עבר דירה וכנראה פספסתי את הרישום".

במסגרת המבצע הגיעו המבקרים, כאמור, גם לעסקים נוספים מתחום התיירות ומתן שירותים תיירותיים, גם שם התירוצים לא איחרו להגיע, ובתוך כך נתקלו ב"ליצ'י בלתי נשכח", אצל חקלאי ממשב עבדון שביצע סיורי קטיף ליצ'י למתארחים באזור ולא רשם הכנסות בסך 4,400 ₪ שהתקבלו משני ימי מכירות בתאריכים 27.7.19-26.7.19. מגדל הליצ'י טען: "שכחתי לרשום את התקבולים". במהלך ביקורת בחנות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *