בעזה מתרצים: "חדירת מים לאחד המשגרים גרמו לקצר חשמלי"

בעקבות הירי שבוצע הלילה לעבר המרכז, מקור בהנהגת החמאס מסר ליומון "אלקודס" כי ייתכן שמה שגרם הלילה לשיגור הרקטות הוא חדירת מים לאחד המשגרים שהוביל לקצר חשמלי

בעקבות הירי שבוצע הלילה לעבר המרכז, מקור בהנהגת החמאס מסר ליומון "אלקודס" כי ייתכן שמה שגרם הלילה לשיגור הרקטות הוא חדירת מים לאחד המשגרים שהוביל לקצר חשמלי. לטענת המקור, "ההתנגדות" הייתה מוכנה לפעולה ישראלית ולכן הרקטות היו מוכנות לשיגור.

המקור הוסיף כי הפלגים לא מעוניינים כעת בהסלמה עם ישראל אך לא יהססו להגיב אם ישראל תתקוף. מקורות צבאים תדרכו עיתונאים על כך שכנראה הצבא מתכוו להכיל את האירוע החריג.

אחרי השעה 02:00 בלילה נשמעו הלילה פיצוצים אדירים מעל ערי גוש דן. סימה מחולון ספרה לוינט כי ביתה החל לעוד. "היו שני בומים חזקים מאוד שהרעידו את כל הבניין וכל השכנים יצאו מיד לחלונות לנסות להבין מה קרה", שחזרה.

"אף אחד לא תיאר לעצמו שמדובר היה בניסיון ירי של רקטות מעזה כי לא הייתה שום התרעה. רק אחרי כמה דקות קראתי בחדשות שהיו שיגורים. זה היה לילה סיוט ובבוקר תושבים כעסו על כך שלא הייתה אזעקה למרות שהירי כוון לאזור שלנו".

יולי רון מתל אביב סיפרה כי מעוצמת הרעש התחילו לפעול אזעקות מבתי עסק. "הכל רעד בטירוף", אמרה, "היה לי ספק בהתחלה שאולי זה רעם אבל בגלל העוצמה זה נראה לי מוזר. רק אחרי כמה דקות ראיתי בקבוצות של השכונה שזה בכלל מיירטים של כיפת ברזל. זה היה די מפחיד".

אודל פינטו, תושבת אשקלון סיפרה לאולפן ynet כי התעוררה סמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר. "שמעתי בום וזה היה כל כך עוצמתי שהבנתי שמשהו לא בסדר". לדבריה, "הבנתי שזה לא רעם ולא משהו אחר. התחלתי להסתכל בטלפון אם יש התראות, לא היה שום דבר. יצאתי למרפסת ואז היה בום נוסף. הבן שלי כבר הספיק להתעורר ולבכות בבהלה. היה בום נוסף שבעצם הביא איתו ממש אור צהוב בשמיים. הבנתי שמדובר פה במשהו מעבר לחורף".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *