בעידוד ליצמן: הממשלה אישרה קנאביס רפואי

לאחר תקופה ארוכה של דיונים מעמיקים ובחינה מדוקדקת, הוועדה המליצה לממשלה על הייצוא לאחר השלמת הליך המדיקליזציה שמקדם משרד הבריאות שעיקרו – הפיכת הקנביס הרפואי למוצר רפואי

לאחר תקופה ארוכה של דיונים מעמיקים ובחינה מדוקדקת, הוועדה המליצה לממשלה על הייצוא לאחר השלמת הליך המדיקליזציה שמקדם משרד הבריאות שעיקרו – הפיכת הקנביס הרפואי למוצר רפואי ככל מוצר אחר אותו מקבלים המטופלים לפי התוויות ומינונים ורוכשים אותו בבתי המרקחת, בתנאים הקובעים סטנדרטים מוקפדים בהתאם לדרישות החוק.

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן בירך על הצעד: תמכתי בייצוא הקנאביס הרפואי בשל התרומה הכלכלית למערכת ולמשק הישראלי ולאחר שהגענו לסיכום עם האוצר להפניית חלק מהמשאבים לטובת מערכת הבריאות. מדובר בצעד דרמטי שאושר רק אחרי שעבר את כל התהליכים הקפדניים מצד גורמי המקצוע בישראל, בשיתוף מלא עם משרדי הממשלה הרלוונטיים.

מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב:מדינת ישראל היא חלוצה עולמית בתחום בקנביס רפואי. בשנים האחרונות יצרנו מהלך של סטנדרטיזציה גבוהה של מוצרי הקנביס לשימוש רפואי, ותורה שלמה ומלאה של התאמה בין חומרים פעילים לבין התוויות רפואיות. עשינו זאת עבור המטופלים הישראליים, שמתחילים לקבל כעת מוצרים באופן בטוח וברמה הגבוהה ביותר.
כתוצאה מהמהלך שעשינו, נוצר בישראל, גם בממשלה, גם במערכת הבריאות וגם בתעשייה, ידע ומומחיות שאין בשום מקום אחר, בו ישראל יכולה להשתמש ולייצא מוצרים ברמה גבוהה לעולם.

אנחנו נשים את המטופל הישראלי במרכז ובעדיפות עליונה ונמשיך להבטיח שהוא יהיה הראשון לקבל את המוצרים המתאימים ביותר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *