בעל חנות לתשמישי קדושה העלים כ-400,000 ₪ מהכנסות בכרטיסי אשראי

במהלך ביקורת בחנות לתשמישי קדושה בקריית ים, התעורר חשדם של מבקרי מס הכנסה כשנמצא כי בעל החנות אינו רושם הכנסות שהתקבלו בכרטיסי אשראי, בטענה שהוא מעביר את הדיווחים לרואה החשבון שלו והוא זה שמדווח עליהם. המבקרים הנחושים יצרו קשר עם רואה החשבון המייצג של בעל העסק, שהסביר שבעל החנות לא העביר לו כל דיווח לגבי כרטיסי אשראי. כשהסתבר למבקרים שסכום אי-הרישומים מהכנסות באשראי בשנת 2018 הסתכמו ב-28,087 ₪ ובשנת 2019 ב-25,037 ₪, העמיקו את הבדיקה ופנו לחברת האשראי שהעבירה את כל הסכומים שהועברו לנישום. חוקרים ממחלקת החקירות הצטרפו למבקרים והתברר כי מדובר בעסק הפועל בשיטתיות להעלמת מס, ועולה כי העלים הכנסות בסכום של כ-400,000 ₪. בעל החנות המשיך בטענתו ואמר לחוקרים שהיה בטוח שרואה החשבון שלו מדווח על הכנסות אלו, הוא נחקר והתיק הועבר להמשך טיפול במחלקת התביעות.

ביקורת זו ונוספות היו חלק ממבצע ביקורת שערך משרד פקיד שומה חיפה, בעסקים שונים בחיפה ובסביבה, בהם, טירת הכרמל, קריית אתא, קריית ים, רכסים, קריית חיים דלית אל כרמל ועוספייא. המבקרים ביקרו בכ-87 בתי עסק שונים מהן עלה כי בקרב 16% מהעסקים שנבדקו לא נרשמו הכנסות כנדרש לפי החוק.

קבלן לעבודות גינון מחיפה, לא רשם הכנסות בסך 27,000 ₪ בטענה שהתכוון לרשום בגמר ההתחשבנות עם הלקוח בקבלה אחת. עורך דין מחיפה שלא תיעד 5 העברות בנקאיות לחשבונו בסכום של 106,951 ₪ טען: "זו טעות שלי שלא הוצאתי קבלות וחשבוניות, אני מתחייב להבא לרשום מיד כל דבר שאני מקבל". מבדיקת ספרי החשבונות של גן ילדים בחיפה נמצא כי 7 צ'קים בסכום של 23,186 ₪ שנתקבלו מהורים בעבור החודשים ינואר ופברואר, לא נרשמו. הגננת אמרה למבקרים שהיא רושמת את ההכנסות לאחר הפקדת הצ'קים וכשהיא מתפנה. גננת אחרת, אף היא מחיפה טענה: "הייתי בטוחה שרשמתי אולי ברח לי מהראש".. כשנשאלה לפשרם של חמישה צ'קים בסכום של 17,500 שלא נרשמו בספרי העסק.

מבדיקת ספר הזמנות בעסק למערכות הצללה נמצא כי צ'ק מקדמה בסך 2,500 ₪, לא תועד בספרים. בעל החנות מיהר להסביר למבקרים: "הייתי אמור לפגוש את אשתי ולמסור לה את הצ'ק שתפקיד אותו לבנק ותוציא קבלה וחשבונית, אין לי כוונה להעלים". במהלך הביקורת הגיעו המבקרים לאתר בנייה בקריית אתא ושם נמצא קבלן עבודות גבס בעת שביצע עבודות באתר. בבדיקה עלה כי לקבלן אין תיק ברשות והוא אינו מנהל ספרים. תגובתו לכך היתה: "זו עבודה ראשונה שלי, אני מנסה, אם ילד לי אני אפתח תיק".

פעילות הביקורת נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *