בעקבות האסון ביבנה: 'כחול לבן' 'שס' ו'מרצ' מקימים שדולה

חברי השדולה כתבו "עד מתי תימשך אזלת היד בשמירה על בטחון העובדים בענף הבנייה. חרף ההבטחות לאכיפת נהלי בטיחות, החמרות הענישה, ושיפור תנאי הבטיחות של העובדים, ההבטחות אינן מקויימות ופועלים ממשיכים להיהרג"

 

חברי הכנסת אבי ניסנקורן (יו"ר סיעת כחול לבן), אוסמה סעדי (חד"ש- תע"ל), מיכל רוזין (מרצ) ומשה ארבל (ש"ס), מקימי שדולת המאבק בתאונות עבודה, יוצאים בקריאה משותפת הבוקר בעקבות האסון באתר הבנייה ביבנה לפתוח בחקירה פלילית ולסגור מידיית את האתר.

חברי השדולה כתבו "עד מתי תימשך אזלת היד בשמירה על בטחון העובדים בענף הבנייה. חרף ההבטחות לאכיפת נהלי בטיחות, החמרות הענישה, ושיפור תנאי הבטיחות של העובדים, ההבטחות אינן מקויימות ופועלים ממשיכים להיהרג".

"אנחנו קוראים לממשלה לפעול באופן מיידי לאכוף נהלי בטיחות מחמירים, להוציא פקחים לאתרי בניה קיימים, ולעצור פעילות באתרים מסוכנים כדי למנוע הרג ופגיעה בפועלים נוספים. כמו כן, אנחנו דורשים לפתוח מיד בחקירה פלילית ולסגור לאלתר את אתרי הבנייה עד שיתבררו האחראים לאסון".

השדולה חשפה נתונים והודיעה כי "רק מתחילת שנת 2019 נהרגו 19 פועלים בתאונות בנייה ו-34 איש בתאונות עבודה. לפני חצי שנה, בעקבות מאבק של ההסתדרות, הכריזה הממשלה על שורת פעולות לקידום הבטיחות בענף הבנייה, אבל אלו טרם יושמו בשטח וגם האכיפה טרם הוגברה. בינתיים, מספר ההרוגים במגמת עלייה וזמננו אוזל".

לסיום הודיעו כי "אנו מתכוננים למאבק עיקש בכנסת הקרובה לסיום המחדל החמור, לא נרפה עד אשר ידע כל עובד בניין בצאתו לעבודה כי בסופו של יום הוא ישוב לביתו בשלום".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ניסן קורן התעוררת

    היית יו"ר ההסתדרות ואיימת להשבית את
    המשק אך איומים לחוד ומעשים לחוד,
    לו היה לך אומץ לעשות מעשה כנראה
    שההרוגים האחרונים היו בין החיים אך
    לצערי מעולם לא הצטיינת במנהיגות
    אמיתית ואת התפקיד קבלת מעיני המושחת
    שהיית לאורך כל הדרך עושה דברו,

    טולילה |
    הגב