בעקבות היעלמות גנץ: הליכוד העביר כבר 15 חוקים

11 הצ"עח של האופוזיציה עברו בטרומית (ועוד 2 בהסכמה בתחילת היום), פלוס אישור הצעה להקמת ועדת חקיקה פרלמנטרית להכפלת מחיר הצוללות בממשלה הנוכחית

היעלמות הקואליציה בעקבות משבר גנץ: 11 הצ"עח של האופוזיציה עברו בטרומית (ועוד 2 בהסכמה בתחילת היום), פלוס אישור הצעה להקמת ועדת חקיקה פרלמנטרית להכפלת מחיר הצוללות בממשלה הנוכחית.

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע היום (רביעי) כי החליט להמשיך בחרם על הקואליציה ולא להשתתף בהצבעות על הצעות החוק הפרטיות בכנסת.

גורמים בקואליציה איימו כי "זה הכל או כלום – או שכחול לבן תבוא להצבעות או שנשחרר את כולם", כלומר יאפשרו לחוק של אמסלם לעבור. כעבור זמן קצר, נודע כי הליכוד משך את ההצעה להקמת ועדת החקירה כמחווה לגנץ. המסר ללפיד ובנט ברור: לגנץ יש ציר עם נתניהו. במקביל, לאחר עוד ניסיון גישור כושל בין גנץ לפיד ובנט, הקואליציה שיחררה את כל הח"כים הביתה.

בהודעה מטעם סיעת כחול לבן נמסר מוקדם יותר כי היא לא תשתתף בחקיקה הפרטית היום בכנסת, וכי היא לא תיקח חלק בהצבעות פרט לשלושה נושאים שיש בהם פגיעה מהותית או מיידית באם יעברו. "כחול לבן ואני לא נתפשר על העברת החוקים והחלטות הממשלה שהתקבלו ונוגעות באופן ישיר לביטחון ישראל, עוצמת צה"ל ועתידו ודמותה של החברה הישראלית", הבהיר גנץ.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *