בעקבות המוטציה הבריטית: רה”מ דורש לעצור את כל הטיסות באופן מיידי

נתניהו ציין כי כרגע אין כל אינדיקציה שהחיסון לא מתגבר על המוטציה החדשה. הוא כן מתגבר. "כמובן אנחנו בודקים את זה ועוקבים אחר ההתפתחות הזאת בשבע עיניים

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת קבינט הקורונה: ״אתמול קיבלתי את החיסון הראשון נגד נגיף הקורונה בישראל. אני מרגיש מצוין. אני קורא לכל אזרחי ישראל לצאת ולהתחסן. אם נתחסן כולנו, או לפחות רובנו, אנחנו ננצח את המגפה. לא מספיק רק הצעדים שהממשלה עושה ותעשה, דרושה אחריות אישית של כל אזרח וזו הדרך היחידה לנצח את זה. גם אם הממשלה תקבל את כל ההחלטות ותיישם אותן, בלי הירתמות האזרחים אין דרך לנצח את הקורונה. עם ההתגייסות שלכם, ביחד עם מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ, אנחנו יכולים לצאת מהמגפה הזאת בהצלחה גדולה, אולי לפני כל מדינות העולם.”

ראש הממשלה התייחס למוטציה החדשה שהתגלתה בבריטניה: “אתמול בלילה קיימתי התייעצות עם שרי הביטחון, הבריאות, החוץ, הפנים והתחבורה. ההתייעצות הזאת נדרשה בעקבות ההודעה הבריטית על מוטציה חדשה של קורונה. הנחיתי מיד לכנס צוות מומחים ומנכ”לים בראשות המל”ל, משרד הבריאות וכמובן השרים הרלוונטיים, על מנת למנוע את הגעת הנגיף הזה לישראל והתפשטותו.

נתניהו ציין כי כרגע אין כל אינדיקציה שהחיסון לא מתגבר על המוטציה החדשה. הוא כן מתגבר. "כמובן אנחנו בודקים את זה ועוקבים אחר ההתפתחות הזאת בשבע עיניים. אנחנו מתכוונים בכל מקרה להגביר את קצב החיסונים. אנחנו נדון בקבינט במניעת כניסת זרים לישראל מבריטניה וממספר מדינות נוספות בהן דווח על על תופעת הזן החדש עד להבהרת המצב."

כמו כן, דרש ראש הממשלה לעצור את כל הטיסות באופן מיידי, ושכל החוזרים ייכנסו לבידוד.

בתוך כך, על רקע התפתחות המוטציה בנגיף הקורונה במספר מדינות ועד לקבלת מידע מלא וגיבוש מדיניות, הנחה שר הביטחון בני גנץ את עוזר השר להתגוננות במשרד הביטחון וצה"ל באמצעות פיקוד העורף להיערך להפעלה מלוניות קורונה לטובת השבים ממדינות אלו בתוך 24 שעות מרגע קבלת ההחלטה בקבינט הקורונה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *