בעקבות המחסור בחלב: שר החקלאות הציע לפתוח את המחלבות בשבת

מקלב תקף: "אלו פתרונות של מפלגה אתאיסטית שהסירה מעצמה כל סממן יהודי"

חבר הכנסת אורי מקלב פנה הבוקר בשאילתא לשר החקלאות עודד פורר סביב המשבר המתמשך במחסור בחלב ברשתות השיווק, בדבריו תהה מקלב מה עושה משרד החקלאות בכדי למנוע את המחסור וכן מה עושה המשרד כדי שהמחלבות לא יעדיפו רק את רשתות השיווק הגדולות וישווקו מוצרי חלב גם למכולות הקטנות, "מחסור במוצר בסיסי כמו החלב פוגע בילדים ובקשישים רבים" אמר מקלב.

שר החלקאות טען בתשובתו כי המחסור נובע מהפסקת עבודת המחלבות בשבת קודש, וכי הרפתנים מעבירים את החלב הגולמי בכל יום. "בחודשי החגים בגלל ריבוי החגים בימי אמצע השבוע אין מספיק ימי עבודה למחלבות בכדי לעבד את המוצרים, למרות שנערכנו וביקשנו להשבית קווי ייצור אחרים בכדי לתעדף את ייצור החלב אין ישנו מחסור גדול. אנחנו נראה כיצד אנחנו מתמודדים עם זה בעתיד אמר השר אולי הפתרון הוא בהפעלת קווי ייצור בשבת וחגי ישראל למי שאינו צורך את הכשרות. במקביל הודיע השר כי ישב עם מנהלי הרשתות הגדלות בכדי למנוע את פערי התיווך.

ח"כ מקלב תקף בחריפות ואמר כי "אלו פתרונות של מפלגה אתאיסטית שהסירה מעצמה כל סממן יהודי, כל רצונכם זה להביא תרבות נכר – כאשר יש מחסור במוצרים בגלל שמירת השבת אתם שוברים והורסים את השבת, – אני מקווה שאתה לא מעודד העסקת עובדים בכך בימי המנוחה שלהם". לאחר מכן תהה ח"כ מקלב מה עושה משרד החקלאות בכדי למנוע את ייקור מוצרי הירק בשנת השמיטה עקב המחסור הקיים בשוק ומה עושה המשרד בכדי למנוע את המחסור לצרכני המהדרין שלא ישלמו יותר. שר החקלאות הודיע כי הוא נועד עם מקבילו הירדני בכדי לפתוח את המשק לייבוא ממקומות קרובים בכדי לספק סחורה טריה, במקביל המשרד הגדיל את מכסות הייבוא בכדי לעודד תחרות בשוק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *