בעקבות הפרסום ב'אקטואליק': 'יתד' התקפל בפני גפני

אחרי שאמש תקפו בביטאון הליטאי את "חוק הגמ"חים" של גפני, ולאחר הסערה שפורסמה ב'אקטואליק', הבוקר מתקפלים ב'יתד' ויוצאים בהבהרה: "החוק מסדר את מעמד הגמ"חים בצורה המיטבית"

אמש פרסמנו את הסערה שעוררה ידיעה ב'יתד נאמן' בעיתון של אתמול, שתקפה חזיתית את חוק הגמ"חים שמקדם ח"כ משה גפני, ועוררה סערה עצומה בתוך 'דגל התורה', כאשר הביטאון של התנועה – תוקף בחריפות את הח"כ הבולט מטעם התנועה והיו"ר שלה, מה שחשף עוד נדבך במאבק הפנימי שמתחולל ב'יתד נאמן' בין חצר הגר"ח קניבסקי לחצר הגר"ג אדלשטיין.

אלא שהבוקר, כך מסתבר, הפרסום אמש ב'אקטואליק' על הסערה עשה את שלו, ומלמעלה הכריחו את העיתון לפרסם ידיעת הבהרה כדי להשקיט את המהומה, כל זה בצל מאמצי השלום והפשרה בין הצדדים שנעשים ללא הרף במהלך השבוע האחרון.

בידיעה שפורסמה הבוקר, צוטט גפני בכותרת כאומר "חוק הגמ"חים מסדיר את מעמדם בצורה המיטבית ביותר".

בידיעה עצמה נאמר כי בעקבות הידיעה שפורסמה אמש בעיתון, "פנו כמה מנהלי גמ"חים גדולים ל'יתד נאמן' במטרה להבהיר כי מדובר בחוק המסדיר בצורה מיטבית את מעמד הגמ"חים".

"מדובר בחוק שהרב גפני השכיל להפוך אותו על פניו, כשמלאך רע בעל כורחו עונה אמן", צוטט מנהל גמ"ח בידיעה.

בהמשך צוטט גם גפני עצמו כשפרס את פעולותיו בנושא החוק, ובכך אילץ את העיתון להתקפל ולפרסם את עמדתו שלו, ההפוכה לזו שפרסמו בעיתון אמש.

הידיעה מהיום

כזכור, אמש פרסמנו בפרסום ראשון על הסערה בציבור הליטאי – שגילתה את המתרחש ב'יתד נאמן': ח"כ משה גפני ('דגל התורה'), פתח אמש את עיתון 'יתד נאמן',  כפי שהוא עושה מידי יום, אלא שהוא נדהם לגלות ידיעה שלמה שנכתבה בביטאון המפלגה שלו עצמו, נגד "חוק הגמ"חים" אותו הוא מקדם ללא ליאות מזה שלוש שנים.

בכותרת בולטת בעיתון, שכוונה היטב נגד פועלו של ח"כ גפני, נכתב כי "חוק הגמ"חים – יקשה על הנזקקים בחברה החרדית".

בכתבה הובאו דברי ביקורת שהועברו בכנס מקצועי בימים האחרונים נגד החוק, ונאמר כי "הפעלת פיקוח על הגמ"חים, תביא להידרדרות כלכלית של אוכלוסייה שלמה". שוב, על חוק שמקדם גפני בעצמו, איש 'דגל התורה' והמייצג שלה מזה שנים רבות בכנסת.

גורמים ב'דגל' הסבירו שגם הידיעה הזו מופיעה הבוקר בעיתון כחלק מהמאבק הפנימי בתוך 'דגל התורה' ומאבק השליטה על יתד נאמן, שכרגע נשלט בידי עסקני בית הגר"ג אדלשטיין, ולא בידי מקורבי מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי – העומדים בקשר צמוד עם ח"כ גפני.

גורם בכיר ב'דגל התורה' קבל אתמול בשיחה עם 'אקטואליק' על הידיעה התוקפנית הבוקר בעיתון: "אני לא מצליח להבין מה עבר עליהם בראש, כשהחליטו לפרסם כתבה לא פחות ולא יותר אלא נגד חוק של גפני, חוק שעמלו עליו במשך שלוש שנים".

הבכיר הוסיף: "אנחנו מותקפים על הנושא הזה ללא הפסקה מכל עבר, מדה מרקר ומכל השמאלנים, ובסוף לאחר הדיונים הצליחו להגיע לחוק הכי טוב, למרות מלחמות אינסופיות. בדיוק אז יתד פותח במתקפה פרועה? זה נורמלי? 'חוק הגמ"חים יקשה על הנזקקים בחברה החרדית'. פשוט אבדו לי המילים הבוקר כשראיתי את הידיעה הזו. הם עברו כל גבול. לתקוף בחריפות את הח"כים שלנו? זה חוק שגפני התאבד עליו מול בנק ישראל ומשרד המשפטים שנתיים, זה ה'בייבי' שלו".

גורם ב'יתד נאמן' דחה אתמול בתגובה ל'אקטואליק' את הטענות ואמר כי "נראה שמעביר הביקורת לא קרא את הכתבה כלל ומנסה להבעיר אש לשווא. הכתבה מדברת שהחכ"ים החרדיים ראו בחוק כרע במיעוטו וועדת הכספים אף אישרה הסתייגות שיתכן שהחוק לא יחול בסוף בהנחיית שר האוצר".

עוד ציין כי "הכתבה דיברה על כך שאפילו בכנס כלכלי של גופים עסקיים, נאמר שיש לגמח"ים פעילות שונה ואין לעשות עליהם פיקוח כמו על שאר המוסדות הפיננסיים.

"אני משוכנע", הוסיף הגורם, "שיו"ר ועדת הכספים מסכים עם עם כל מילה שאמר הדובר בכנס הנ"ל".

הבוקר, כאמור, התקפלו דווקא ב'יתד' ופרסמו ידיעת הבהרה לאחר הסערה שעוררו אמש.

הידיעה מאתמול

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *