בעקבות הקורונה, החליטו לקחת סיכון גדול בשביל המדינה

העובדים שלנו כולם מגויסים למשימה הלאומית

חברת שיאון לקחה על עצמה סיכון גדול כאשר החליטה להרחיב את פסי ייצור המסיכות אותן היא מייצרת .
לחברה מסיכות שלכתחילה נטען כי הן היחידות שעומדות בתקן נגיף הקורונה.
אך גם כעת ישנם מי שמערער על מסיכות , מומחים שונים מרחבי העולם טוענים שאין בנמצא מסיכה שבאמת מגינה מפני הנגיף היות ומדובר בנגיף קטן ביותר שאין שום מסיכה שמצליחה לסנן אותו.
מובא כאן מכתב חברת שיאון שנשלח לשר הבריאות ולראש הממשלה :

לכבוד
בנימין נתניהו ראש הממשלה

יעקב ליצמן
שר הבריאות

נכבדיי,
הנדון: התגייסות שיאון מדיקל משדרות למצב החירום סביב נגיף הקורונה

בתרחישים הכי קיצוניים שלנו כבעלים של חברה פרטית, לא העלינו על דעתנו שיגיע יום, שבו חברת שיאון מדיקל משדרות תידרש לספק, באופן בלעדי כמעט, למערכת הבריאות הישראלית ציוד רפואי, בדגש על מסכות התגוננות, להתנהלות השוטפת של המערכת, וכן ציוד רפואי לשעת חירום.

החברה נרכשה על ידינו בשנת 2012. מצאנו אז, בעיר שדרות, מפעל (שנקרא אז "ניסן תעשיות רפואיות"), לקראת פשיטת רגל. 72 עובדיו היו בדרך הביתה.
החלטנו לרכוש את המפעל מתוך ציונות אמיתית. באמונה כי חשוב לשמר פעילות כלכלית בעוטף עזה. זוהי נכבדיי ציונות בלי טיפת ציניות.

רכשנו את המפעל, חרף אזהרות רבות מסביב, כי מדובר בעסק חסר עתיד. לראייה, עד לפני כעשור פעלו באירופה רבתי כ- 300 מפעלים לייצור ציוד רפואי מתכלה. כמעט כולם נסגרו, בשל חוסר כדאיות כללית והסטת הייצור העולמי למזרח.
בשנים האחרונות השקענו כבעלים, יותר מ- 30 מיליון ₪ במיכון, טכנולוגיה ורגולציה.
בסיכומו של דבר, נותר מפעל שיאון מדיקל בשדרות 1 מ- 3 מפעלים אחרונים באירופה, המספק מגוון רחב של מוצרי חבישה ואמצעי מיגון לתחום הרפואי.

בשנים האחרונות ראינו בעיניים כלות איך אנשי הרכש במערכת הבריאות בארץ מעדיפים לקנות תוצרת זולה יותר מסין. לא ניתן היה להתחרות בכוח האדם הזול ובגורמי הייצור הזולים במעצמה הסינית. ובכל זאת, לא התייאשנו. השתדלנו ככול יכולתנו להיות תחרותיים ככל הניתן במחיר ולספק סחורה איכותית יותר. לא רק זאת אלא שהצלחנו, בעמל גדול לפתח שוק ייצוא, המהווה כיום כמעט 50% מהיקף מכירות החברה.

אנו מעסיקים היום כ- 160 איש, שבימים אלו עובדים סביב השעון 24 שעות ביממה. העובדים שלנו כולם מגויסים למשימה הלאומית. להבטיח שלא יחסר ציוד רפואי בארץ.
בשיאון מדיקל מייצרים היום למעלה מ- 400 מיליון מוצרים בשנה ממוצרים רפואיים מתכלים, חלקם בתחום החבישה המסורתית, חלקם בתחום המיגון הרפואי, כגון: מסיכות, חלוקים, סטים לחדרי ניתוח ואחרים.

בימים אלו, כמו בשאר מדינות העולם, האתגר הגדול הוא רכש חומרי הגלם לייצור. המחירים בעולם מתייקרים בקצב יומיומי, ולעתים אף בקצב שעתי!
מחירי חומרי הגלם בסוף היום, כבר לא דומים למחירים בתחילת היום. אף אחד לא יודע להעריך לאן הדברים הולכים.

אף את המפעל שלנו במקסיקו, בו אנו שותפים, רתמנו לצרכי מדינת ישראל. בשעה זו עושות דרכן לארץ 600,000 מסכות, בהטסה אווירית, כדי לצמצם את המחסור החמור. אנו עושים זאת תוך הכרת תודה לשותפינו המקסיקנים, שמבינים כי אנו נדרשים לתעדף את צרכיי מדינת ישראל על פני מכירות לכל העולם, ובעיקר למזרח אסיה.

הוצאות הייצור שלנו כמפעל זינקו בימים האחרונים (הובלות אוויריות – ולא ימיות, תשלום מוגבר לעובדינו המסורים והנפלאים, התייקרות דרמטית במחירי חומרי הגלם).

נעשה ככול יכולתנו לא לנצל את המצב הייחודי שנוצר.
איננו מחשיבים את העת הזו כשעת כושר לרווחים מהירים, אלא מקפידים להמשיך לתמחר בהגינות, מתוך חשבון וניהול כלכלי זהיר.

בעת ייחודית זו נכבדיי, אני קורא לכם בשמי ובשם שותפי ועובדינו, תושבי שדרות והאזור, לזכור גם בבוא היום את חשיבות החזקת התעשייה בעוטף עזה.
אנו יכולים על נקלה לגבור על המצב הבטחוני. אנו מצליחים, בשיאון מדיקל בפרט, ובתעשייה הישראלית בכלל, להתמודד עם רמת המיסוי הגבוהה והתחרות מול מותגים זולים מעבר לים, אך נשמח באם לאחר שוך האירועים, תלקח בחשבון החשיבות של תעשייה כחול לבן, בכלל, ותעשיה בעוטף עזה בפרט.

קיבלנו בקשה לשקול במיידי הקמת מפעל נוסף בארץ לייצור מסיכות בעלות הגנה מיטבית.
אנו שוקלים בחיוב, ונענה במהירות לפניית ממשרד הבריאות.

יצויין כי חברת שיאון מדיקל משדרות השלימה שבוע שעבר מסירת כ- 650,000 מסכות לחברת שראל (החברה הממשלתית, המפיצה לבתיה"ח הממשלתיים), למכבי שירותי בריאות ואסותא, לקופת חולים מאוחדת, וכן לרשת סופר פארם.
כמות משמעותית נוספת של כ- 2.6 מיליון מסכות תהיה זמינה בשבוע הראשון של מרץ.
דניאל לב, מנכל שיאון מדיקל מוסר: "מטחי הירי מעזה פגעו ביממות האחרונות בקצב העבודה במפעל, שנמצא בשדרות. נאלצנו שוב ושוב, לעצור את מכונות הייצור ולהכנס למרחב המוגן.
אני מבקש להודות לעובדי החברה המסורים במפעל, שבשעת מבחן זו, כאשר מוטלת על כתפנו אחריות כבדה לספק לבתי החולים בארץ, לקופות, לגופי הסיוע ולרשתות, ציוד מיגון, ציוד חבישה ועוד, הם מתייצבים במפעל ומשאירים מאחור את המתח והחרדות עקב הירי שלא פסק ביממות האחרונות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *