בעקבות הקורונה: השינויים החדשים בתחבורה הציבורית

התחבורה הציבורית תימשך למרכזים חיוניים ומרכזי תעסוקה

 

החל מהערב (יום ב') , יערכו שינויים בקווי התחבורה הציבורית בהתאם להנחיות החדשות שניתנו היום למשק. קווי התחבורה אל מרכזי התעסוקה, מרכזי קניות המזון והמרכזים הרפואיים – ימשיכו לפעול. קווי התחבורה אל מקומות הבילוי– יבוטלו. וכך גם קווי הלילה, קווי הסטודנטים והתלמידים. תחנות עצירה במקומות שאינם חיוניים – יבוטלו. בכל העת תערך בחינה של השימוש וצרכי הנוסעים. המפעילים הונחו לוודא שאין בשום נסיעה עומס נוסעים. ברשות הארצית מעדכנים בכל העת את מפת השירות של התחבורה הציבורית בהתאם להנחיות.

בימים האחרונים חלה ירידה משמעותית של עשרות אחוזים במספר המשתמשים בתחבורה הציבורית, וזאת בעקבות קריאת משרדי התחבורה והבריאות לצמצם נסיעות שאינן הכרחיות.

בחינת נתוני הנוסעים מראה כי חלה ירידה של כ-50 אחוזים במספר הנוסעים. גורמי המקצוע ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מעריכים כי מספר הנוסעים ימשיך לרדת בימים הקרובים.

במשרד התחבורה מבצעים בכל העת דיונים מקצועיים בהשתתפות שר התחבורה, חה"כ בצלאל סמוטריץ', מנכ"לית המשרד, קרן טרנר ומנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף.

החל ממחר (יום ג') יופסק לחלוטין התשלום לנהג באוטובוסים. ציבור הנוסעים נדרש לרכוש ולהטעין כרטיסי הרב-קו לפני העלייה לאוטובוסים. את כרטיסי הרב-קו ניתן להטעין באינטרנט בעזרת קורא כרטיסים, בטלפון הנייד בטלפונים התומכים, במכונות האוטומטיות, ובאלפי נקודות הטענה ברחבי הארץ, ובהם בסניפי הדואר ורשתות הפארם. את מיקומן של כלל נקודות ההטענה ומידע על נקודות השירות ניתן למצוא באתר המידע לנוסע בתחבורה הציבורית (https://pti.org.il/ChargingMap.aspx)

ברשות הארצית לתחבורה ציבורית קראו למפעילים להערך לשינויים, ולהקפיד על ההנחיות לנהגים הכוללות הצטיידות בחומרי חיטוי אישיים ובהם אלכוג'ל. ציבור הנוסעים מתבקש להישמע להנחיות, לא להשתמש בשורה הקרובה לנהג. ולשמור עד כמה שניתן על מרווחים מנוסעים אחרים, ובעיקר, להשתמש בתחבורה הציבורית רק לנסיעות חיוניות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *