בעקבות התיעוד האכזרי שפרסם: נעצר האימאם של לוד

לאלבאז עבר עשיר בהסתה נגד יהודים – בפייסבוק, בתקשורת ובנאומים שהוא נושא מדי יום שישי במסגד אל-עומרי בלוד. בעיצומם של ימי הפרעות שעשו ערבים ביהודים בחודש שעבר, במהלך ריאיון לחדשות 12 הוא אמר כי עבורו ישראל הינה "מדינת אויב".

יוסוף אל-באז, האימאם מלוד שעורר סערה, נעצר הלילה על ידי להב 433 – בגין הסתה לאלימות, טרור ואיומים. הוא נחקר ברגעים אלו במשרדי היחידה והמשטרה צפויה להאריך את מעצרו.

המשטרה מתכוונת לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו של האימאם של לוד בכמה ימים. החשד המרכזי נגד האימאם הוא עבירת הסתה לאלימות, זאת נוכח ריבוי הקריאות שלו לכאורה לנקוט בדרך אלימה. חשוב להדגיש שהמעצר נעשה בתיאום עם השב"כ ובאישור המשנה ליועץ המשפטי לממשלה.

חברי כנסת מגוש הימין קראו לפתוח בחקירה נגד האימאם של לוד, השייח' יוסוף אלבאז, ולהעמידו לדין, וזאת בעקבות פוסט הסתה בוטה שפרסם אתמול בעמוד הפייסבוק שלו.

הכל החל כשהעיתונאי שילה פריד, תושב לוד, חשף כי אלבאז שיתף בפוסט קטע מסרט אמריקני בו נראה אזרח דוקר שני שוטרים ולאחר מכן מצית אותם, וצירף אליו את המשפט הבא: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק".

בתגובה לפרסום הסרטון, כתב שר האוצר לשעבר וחבר הכנסת ישראל כ"ץ (הליכוד) כי אלבאז הוא "מראשי המסיתים לפוגרומים ביהודים". לדבריו, "האיש הנורא הזה חייב להיעצר מיד ולעמוד למשפט, ובסוף התהליך להיות מגורש לעזה. אין לו מקום במדינת ישראל".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', שיגר פנייה דחופה לשר לביטחון הפנים, עמר בר לב, בדרישה לעצור את אלבאז ולפתוח בחקירה נגדו בחשד לביצוע עבירות של הסתה לטרור: "מזה תקופה ארוכה מאוד אלבאז מהווה גורם מתסיס ומסית כנגד מדינת ישראל, חייליה, שוטריה ואזרחיה היהודים", כתב. "תלונות בעניינו הוגשו למשטרה לא פעם ולא פעמיים על הסתה חמורה והתססה של האווירה בעיר לוד. תלונה בעניינו אף הוגשה למשרד המשפטים בשנת 2015 על התנהלותו, תלונה שנסגרה".

"בעת האחרונה, ובעיקר מאז מבצע 'שומר החומות', השייח' אלבאז מהווה גורם מסית ומתסיס בעיר, אמירותיו והתנהלותו מזמן חרגו מגבולות חופש הביטוי, תושבי לוד היהודים שנחשפו לפוסט מיד פנו למשטרה בזמן אמת, ותלונה על הסתה חמורה הוגשה כבר אמש. במקביל נעשתה פנייה למפקדים בכירים בבקשה לעצור את המסית. נכון לרגעים אלה, למיטב ידיעתי הפוסט עדיין באוויר ואלבאז טרם נעצר".

"פוסט זה שפורסם מצטרף לפרסום רק מתחילת השבוע, בו איים מפורשות על חבר העירייה ורק לאחר שהוזהר על ידי משטרת ישראל הוא מחק את הפוסט האמור. מדובר בעבירה חמורה של הסתה, במיוחד לאור העובדה שכאימאם לשעבר של המסגד הגדול בלוד יש לו השפעה משמעותית על תושביה הערביים של לוד, ואנו חוששים שהדבר יביא לידי שפיכות דמים מיידית".

"הכתובת על הקיר, כל המתנה של מעשה בעניין זה מהווה סכנה אמיתית כלפי כוחות הביטחון ותושביה היהודים של העיר לוד. לאור כל האמור, הינך מתבקש להורות על מעצרו המיידי וכן להורות על פתיחה בחקירה מיידית בחשד לביצוע עבירות של הסתה לטרור. כמו כן יש לגרום לרשת החברתית להסיר את הפוסט מהרשת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *