בעקבות מעצר בן העדה האתיופית: הפלג חוזר לכבישים

ביהמ"ש הצבאי ביפו יקיים היום דיון נוסף בענין מעצרו של גמליאל מדהני שנעצר ביום רביעי בלילה ע"י אנשי המשטרה הצבאית שהתפרצו לביתו באור יהודה. באם לא ישוחרר תתקיים הפגנה גדולה של הפלג

 

ביהמ"ש הצבאי ביפו יקיים היום דיון נוסף בענין מעצרו של גמליאל מדהני שנעצר ביום רביעי בלילה ע"י אנשי המשטרה הצבאית שהתפרצו לביתו באור יהודה.

היום אחה"צ תתקיים בירושלים מחאה המונית של הפלג הירושלמי נגד "החקיקה של גזירת השמד ונגד נסיונות הדיכוי הרודניים המופעלים כלפי עולם התורה ובני הישיבות הקדושות", נאמר בהודעת הפלג.

בעת מעצרו, התייצב דניאל בפני השוטרים הצבאיים ואמר להם: "מהרגע הראשון שבחרתי בדרך התורה ומסירות הנפש, הכנתי עצמי לרגע זה של המעצר והנני מוכן ומזומן לקדש שם שמים בעוז ובגאון". כך צעד לעבר ניידת המשטרה שהמתינה מתחת לביתו, כשאמו ובני המשפחה מלווים אותו בדברי ברכה ותפילה שיזכה להשתחרר מידי מבקשי רעתו.

במהלך השבת נערכו תפילות 'מי שבירך' בכל היכלי הישיבות, בתי הכנסיות ובתי המדרשות של הפלג, לישועתו של גמליאל בן מאירה מדהני וכן למען יהודה אלימלך בן רבקה טומבק שאמור להשתחרר השבוע מהכלא הצבאי.

האסיר מתגורר באור יהודה והינו בן לאחת המשפחות התורניות החשובות בקהילה החרדית בעיר, כשאביו הרה"ג רבי נדב מדהני שליט"א משמש כרבם של בני עדת יוצאי אתיופיה באור יהודה.

מיד לאחר מעצרו, הודיעו על כך בני המשפחה לרבני 'הוועדה להצלת עולם התורה' שהתגייסו במלוא המרץ לדאוג לכל צרכיו, כמו ייצוג משפטי ושכירת שירותי עו"ד, הכנסת אוכל כשר למהדרין ספרי קודש וכו', לצד העמידה לימין בני המשפחה.

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר: "המחאה האדירה שתתקיים בעיר הקודש ירושלים, תוכיח שוב כי שום כוח שבעולם לא יכניע את רוח הלחימה של היהדות החרדית מול גזירת השמד של גיוס בני הישיבות. ההתייצבות האיתנה לימין בן העליה שנעצר אך ורק עקב סירובו לשתף פעולה עם גזירת השמד ואי התייצבותו בלשכת הגיוס כהוראת גדולי הדור, מוכיחה כי כל כוונה לחוקק את החוק מחדש, תוך שיתוף פעולה מחפיר ופשרות מצידם של הנציגות החרדית בכנסת ובממשלה – שאינם לא שלוחי דרחמנא ולא שלוחי דידן, לא תכניע את להט המלחמה נגד הרצון והמגמה השלטונית לבולל את הציבור החרדי בחיים החילוניים והאזרחיים במדינה".

"היום נצהיר ברמה פעם נוספת, כי מכות אכזריות, מאסרים ומעצרים ארוכים, ובודאי לא שלילת תקציבים כאלו ואחרים, לא יצליחו להרתיע את אלפי מוסרי הנפש שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס. המוני יראי ד' יכריזו שוב בגאון, כי גזירת גיוס בני הישיבות הינה גזירת שמד על כל המשתמע מכך, כפי שהורה רבינו הגדול מרן בעל ה'אבי עזרי' זצוק"ל, ובדרך התורה נלך לקדש שם שמים".

"זעקת היהדות הנאמנה ועולם התורה תימשך, ללא לאות וללא מורא, עד להסרת החרב המונפת על כלל בני הישיבות ועולם התורה בארה"ק. בהוראת מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א נמשיך ביתר שאת וביתר עוז את הוראתו הברורה של מרן בעל ה'דרכי שמואל' זצוק"ל ל'ועדה להצלת עולם התורה' כי יש להרעיש עולם ומלואו בעת מעצר בן ישיבה שאינו משתף פעולה עם הגזירה ואינו מתייצב בלשכות הגיוס. נצא כולנו במחאה אדירה שתביע את זעקת היהדות הנאמנה ועולם התורה, למען קיום התורה והיהדות מול צוררי התורה העומדים עלינו לכלותנו ח"ו".

"המאבק הנחוש יימשך עד שיוסר רוע הגזירה מעלינו. מאז החלה מלחמת קודש זו אנו חוזרים שוב ושוב על דרישתנו היחידה והחד משמעית: להחזיר את ההסדר הראשוני של 'תורתו אומנותו' למתכונתו המקורית, דבר אותו הבינו גם הגרועים שבאוייבי עמנו. הבו לנו את יבנה וחכמיה, ללא כל התניה במכסות ויעדי גיוס. אל תעזו לשנות את הציבור החרדי, כי נעמוד כחומה בצורה ונמסור נפש על קיומנו".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הדרישה של בני התורה היא חד משמעית, דיחוי בלי למסור את הבחורים החלשים לשמד. כלומר דיחוי לכל בני הישיבות ללא תנאים של מכסות ויעדי גיוס להחטיא את בחורי ישראל בטומאת הצבא עם זנות ושמים וכו' ובלי לנסות לחלן את הציבור החרדי בדעות הציוניות הכוזבות והשקריות.

    הדרישה של בני התורה היא חד משמעית, דיחוי בלי למסור את הבחורים החלשים לשמד. כלומר דיחוי לכל בני הישיבות ללא תנאים של מכסות ויעדי גיוס להחטיא את בחורי ישראל בטומאת הצבא עם זנות ושמים וכו' ובלי לנסות לחלן את הציבור החרדי בדעות הציוניות הכוזבות והשקריות.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב