בצה"ל כועסים על לשכת רה"מ: "סיכנו את הכוחות"

לאחר ירי הרקטות מעזה לתל אביב ביום שבת, תדרכה הלשכה כלי תקשורת לגבי התקיפה הצפויה – עוד לפני שזו התרחשה. גורם בכיר: "חמאס קיבל הודעה מוקדמת". לשכת בנט: "קשקוש מוחלט"

בצה"ל העבירו ביקורת חריפה על לשכת ראש הממשלה נפתלי בנט, בעקבות תדרוכים שהועברו לכלי התקשורת ביום שבת, מה שלדברי קצינים בכירים בצבא "סיכן את הכוחות" במהלך תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה במוצאי שבת, כך דיווח יואב לימור בישראל היום.

ראשיתם של האירועים ביום שבת בבוקר, כאשר רקטות שנורו מעזה נחתו מול חוף הים של תל אביב. בעקבות הירי – שחמאס טען לגביו כי בוצע בשוגג – החלו התייעצויות בצמרת הדרג הביטחוני והמדיני. ההתלבטות היתה אם להגיב, ואם כן – באיזו עוצמה.

כמה מהגורמים סברו כי יש להגיב בעוצמה יחסית, מכיוון שכמה ימים קודם לכן בוצע ירי בסמוך לגדר בצפון הרצועה, שגרם לפציעתו הקלה של עובד קבלן מטעם משרד הביטחון.

אולם הקו הבולט בהתייעצויות היה כי יש לנקוט דווקא תגובה מתונה, זאת על רקע המאמצים להגיע להסדרה ברצועה. החשש היה שתגובה חריפה מדי תוביל לתגובת נגד של חמאס ולהידרדרות לא רצויה, בשעה שהשיחות עם ארגון הטרור נמצאות בעיתוי רגיש. גם המצרים הפעילו לחץ על ישראל לנהוג במתינות כדי להרגיע את המצב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *