בקבינט הקורונה שוקלים להקדים את הסגר

בכירים בקבינט הקורונה העלו את האפשרות להתחיל את הסגר כבר בעוד שבועיים, כדי לקצר אותו

גורם בכיר במשרד הבריאות מזהיר כי ייתכן שכבר בשבוע הבא נתחיל לדון בהרחבת האוכלוסייה שמקבלת מנה שלישית של החיסון, ולא רק בעוד שבועיים או שלושה או יותר. שלושת הקבוצות שיבחנו אם לאפשר גם להן לקבל מנה שלישית: צוותים רפואיים, חולים כרוניים בכל גיל, ומבוגרים מעל 50 :

בכירים בקבינט הקורונה העלו את האפשרות להתחיל את הסגר כבר בעוד שבועיים, כדי לקצר אותו – כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13.

בין חברי הקבינט שתומכים בהצעה נמצא שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שאמר כי "לפי המודלים שמוצגים לנו, ברור לגמרי שבספטמבר נידרש לסגר. גם יהיה סגר ארוך של לפחות חודשיים כי מספר החולים יעלה, לכן אני מציע סגר מלא כבר באמצע אוגוסט. זה יקצר את הזמן שאזרחים יצטרכו לשבת בבית".

"איך אפשר לחשוב שיש בדבר הזה תועלת?", תהה פרופ' אדלר בראיון לוינט. "הסגר הוא אמצעי לא יעיל שגורם לנזק עצום בכל תחומי החיים. היתרון שבכל זאת יש לנו היום, אפילו שאנחנו נוכחים שהחיסון אינו יעיל במניעת הדבקה, הוא שהוא כן יעיל מאוד מבחינת מניעת תחלואה חמורה וזה גם הניסיון שנראה כעת בבריטניה. אפילו אם היעילות של החיסון פחותה אנחנו עדיין נמצאים במקום הרבה יותר טוב ממה שהיינו".

אדלר גם יצא נגד התחזיות של 2,000 חולים במצב קשה, ואמר כי  "איך יכול להיות שאנחנו מנבאים היקף תחלואה חמור מהגל השלישי שלא היה אז בכלל חיסון?", הוא תהה. "אני חושב שישנה ראייה צרה מאוד של המצב הבריאותי וגם המצב הכללי מבחינת המדינה שבה הכול משתקף דרך משקפי הקורונה. אני לא מקל ראש בדבר הזה אבל צריך להבין שישנם גם הרבה שיקולים אחרים. תפקיד המנהיגות הפוליטית להסתכל על פרספקטיבה רחבה יותר, כפי שעשו מנהיגים אחרים בעולם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *