בקבינט מעריכים: הסיכוי כי ישראל תותקף – נמוך

ראשי מערכת הביטחון וראש הממשלה התכנסו הערב (שני) לדיון בקבינט הביטחוני. במהלך הדיון בקבינט העריכו ראשי הצבאי כי הסיכוי לתגובה אירנית נגד ישראל – הוא נמוך

ראשי מערכת הביטחון וראש הממשלה התכנסו הערב (שני) לדיון בקבינט הביטחוני. במהלך הדיון בקבינט העריכו ראשי הצבאי כי הסיכוי לתגובה אירנית נגד ישראל – הוא נמוך.

במקביל, ראש הממשלה נתניהו הודיע לשרים שהם יכולים להתראיין אבל שיזהרו יותר בדבריהם וידגישו את התמיכה הבלתי מסויגת של ישראל בארה"ב.  גורמים שנכחו בישיבת הקבינט סיפרו כי הוצגו מספר תרחישי תגובה אפשריים מצד אירן אך ראשי מערכת הביטחון אמרו כי הסיכוי לתגובה איראנית נגד ישראל – נמוך.

מוקדם יותר, שגרירות ארה"ב בישראל הזהירה היום (שני) את אזרחיה השוהים בישראל מפני אפשרות שאיאראן וחיזבאללה יגיבו  על חיסול מפקד "כוח קודס" לשעבר קסאם סולימנאי. בהודעת השגרירות האמריקנית נכתב כי ישנה "סכנה לירי רקטות ללא אזהרה".

השגרירות קראה לאזרחים האמריקנים בישראל "להישאר עירניים ולנקוט צעדים שיגבירו את הביטחון", כן הונחו אזרחי ארצות הברית להימנע מהגעה להפגנות, להיות קשובים לתקשורת המקומית, להתייחס לכל האזעקות כאמת, להקשיב להנחיות הרשויות ולחפש מכסה באופן מידי.

הלילה הזהיר טראמפ את טהראן כי ארצות הברית תגיב בעוצמה באם איראן תעז לפגוע בארצות הברית. "הרפובליקה האסלאמית אחראית על הרג אזרחים אמריקניים, לכן נפגע באתרי מורשת איראניים", איים טראמפ.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *