בקיבוץ הדתי: מאות אברכים פשטו על קו העירוב

שדות הקיבוץ הדתי בארות יצחק התמלאו אתמול במאות אברכים שביקשו להתנסות בהתקנת עירוב במקום

 

תושבי הקיבוץ הדתי בארות יצחק אירחו אתמול מאות אברכים לומדי 'בנועם עירובין', שיצאו לשדות הסמוכות יחד עם רב הקיבוץ הרב ירון בן דוד, וביקשו להתנסות בפרקטיקה של התקנת עירוב מהודר.

מי שהוביל את הסיור הלימודי הוא הרב משה אנגלרד, מרבני מסלול ההכשרות של בנועם, מומחה בהתקנת עירובין מהודרים ברחבי הארץ, שעבר בדקדקנות על קו העירוב בקיבוץ ויחד עם האברכים ביצע שורה של הדגמות חשובות.

הרב אנגלרד הדגים כיצד בעבר הלא רחוק היו מעמידים את עמודי העירוב בחביות, דבר שהיה יוצר שורה ארוכה של בעיות, החל מכיסוי החבית בחול כך שלא היה את גובה עשרת הטפחים הדרוש, ועד להתעקמות העמוד דבר שגורם לכך שהחוט עובר שלא מעל העמוד ובכך פוסל את העירוב.

כמו כן, קיבלו הרבנים והאברכים הדגמה חיה כיצד קושרים ומעמידים חוט חדש בקו העירוב, או מותחים חוט קים שהתרופף בגלל שינויי מזג האוויר, וכל זאת מבלי לטפס על העמוד. במסגרת זו הוסבר והובהר מדוע כיום חדלו להשתמש בחוטי ברזל ומעדיפים את חוטי הפלסטיק.

מסלול ההכשרות יצא לדרכו לפני כחצי שנה לאור בקשת נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, שקיבל תלונות רבות על מחסור חמור בבודקי עירובין מומחים בערי הפריפריה.

בעקבות כך יצא בנועם עם מסלול הכשרה למאות תלמידי חכמים לייעד אותם לתפקיד בודקי עירובין, תוך התנסות פרקטית בשטח.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *