בקרלין מודים: "מדובר בכשל נקודתי בבניית הטריבונה"

בהודעת החסידות נאמר כי "על פי הנראה בשלב ראשוני זה מדובר בכשל נקודתי חמור בבנית הטריבונה

טענות רבות נשמעו במהלך היממה האחרונה כנגד חסידות קרלין שלא דאגה להציב פראנצ'ס תקניים. בתיעודים ברשת נראים כי אנשי החסידות הקימו טריבונה רשלנית שעשויה מעצים ואזיקונים.

מחסידות קרלין נמסר כי חסידות קרלין סטולין נוהגת בהקפדה יתירה ומיוחדת בכל הקשור לחיי אדם. כידוע שמירה על פיקוח נפש הינה אצלנו ערך עליון במעלה. גם במקרה זה מונו מפקחי בטיחות לבית המדרש לקראת החג, הושקעו משאבי עתק ביישום נהלי הבטיחות  .

בהודעת החסידות נאמר כי "על פי הנראה בשלב ראשוני זה מדובר בכשל נקודתי חמור בבנית הטריבונה. חסידות קרלין, תפעל בשקיפות ובאחריות בשת״פ גורמי הרשויות הבודקים את האירוע הקשה. אנו סומכים על אנשי אכיפת החוק והגורמים הרלוונטים שיבחנו את האירוע לעומק וכנדרש ":

האדמו"ר מקרלין בכה ואמר "ברוך ה' עברנו את הקורונה ללא נפגעים לאחר שנזהרנו ועברנו את האסון במירון למרות שהגזירה הייתה על כלל ישראל אבל 'אנא מפניך אברח', אי אפשר לברוח מהגזירה. הגזירה הייתה עלינו גם."

הרבי ביקש מהחסידים "כל אחד צריך לבדוק את עצמו ולעשות תשובה".

"כעת צריך לדאוג כל החבורה כולה, אנחנו במצב קשה מבית ומחוץ יש טילים על עם ישראל אנשים חיים בפחד צריך לעשות חשבון הנפש ולהיות אמת ערליכע איד". וכאן שוב פרץ הרבי בבכי.

יצויין כי בדקות הראשונות שאחר קריסת הטריבונה הרבי מקרלין עצמו הסתובב בין הפצועים ופיקח אישית על פינוי הפצועים לבתי החולים.

תגובת המועצה המקומית גבעת זאב לאסון בחסידות קרלין:

מרגע היוודע דבר האסון הנורא בחסידות קרלין, בהנחיית ראש המועצה יוסי אברהמי ובליווי אישי שלו את המקרה, עסוקה המועצה בהגשת תמיכה וסיוע למשפחות הנפגעים וההרוגים.
השרות הפסיכולוגי ומחלקת הרווחה בגיבוי תושבים מתנדבים, עומדים בקשר צמוד עם המשפחות והקהילה כולה ומלווים אותן מאז שעות הלילה.
מחלקת הביטחון סייעה במהלך החג באיתור נער נעדר שלאחר שעות ארוכות אותר בבית החולים שערי צדק.

הטענות והשאלות בנוגע לאסון רבות וחשובות, אך לא נוכל להשיב עליהן כרגע הואיל והנושא נמצא בבדיקה וחקירה.

קהילת גבעת זאב חמה ומלוכדת והאסון הכבד הכה את כולם בעצב ותדהמה. לצד המועצה, תושבי היישוב תומכים ומסייעים למשפחות הכואבות ולקהילה כולה.
בשם כל התושבים אנו שולחים את תנחומינו למשפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *