ברבש לא אופטימי: "אנו צפויים להרבה מאוד מוטציות בעתיד"

פרופ' גבי ברבש, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ומנכ"ל בית החולים איכילוב שוחח עם בן כספית וינון מגל ב־103fm והגיב לעניין המוטציות: האזינו

בשל החשד כי המוטציה הבריטית והדרום אפריקנית מסתובבות גם הן בישראל ומעלות את שיעור ההדבקה , ישראל תיכנס הלילה לסגר רביעי.

פרופ' גבי ברבש, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ומנכ"ל בית החולים איכילוב שוחח עם בן כספית וינון מגל ב־103fm והגיב לעניין המוטציות: "הייתי מרוצה אם היינו נכנסים לסגר לפני הסגר שהיה פה. הממשלה עשתה חצי סגר שלא הביא שום דבר ורק גרם לנזק לעסקים. יש גם מעל 500 נפטרים כל חודש ככה. זה היה סגר מיותר. זה מאוד מסתכל, וכל אחד שיסיק את מסקנותיו לגבי איך שהממשלה מתנהלת מול החרדים".

האם המוטציות החדשות לנגיף קורונה הן סיבה לדאגה? פרופ' ברבש השיב: "מוטציות לווירוס הזה היו ויהיו, כרגע יש מחקר אחד מאוד מוקדם שנעשה על המוטציה הדרום אפריקנית בקבוצה של 11 אנשים שנדבקו בווירוס הזה, וראו שבחלק מהאנשים לא היה נטרול של הווירוס על ידי הנוגדנים, זה לא אומר שום דבר וצריך לחכות ולבחון את הדברים. הנושא הזה נבדק על ידי 'מודרנה' ו'פייזר' ואני מניח שתהיה לנו תשובה תוך שבועיים או שלושה. אנו צפויים להרבה מאוד מוטציות בעתיד, והאנושות מנהלת מירוץ של חיסונים מול מוטציות. יכול להיות שנצטרך לעדכן את החיסון".

על התחרות ברחבי העולם על חיסוני הקורונה, אמר: "המחוסנים הראשונים יקבלו את המנה השנייה שלהם בשבוע הבא, ושבוע אחרי זה צריכים להתחיל לראות השפעה של החיסון בישראל. ייקח לפחות עוד חודש שתהיה מסה מספיק גדולה של מחוסנים שאפשר יהיה לומר שמתחילים לראות את האפקט. במצב בו יש תחרות על החיסונים בכל העולם ומסתכלים לא תמיד באהדה על ההישג הפנומנלי של מדינת ישראל, לא בטוח שהייתי רוצה להוציא את העיניים למישהו. משרד הבריאות באמת מנהל מו"מ על מנת להגדיל את הכמויות המוזרמות לישראל והם עוד לא יודעים שהצליחו בו, אבל התרברבנו קצת יותר מדי".

בסיום דבריו, הדגיש מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ומנכ"ל בית החולים איכילוב: "אני מניח שזה יהיה הסגר האחרון בהנחה שנדע לסגור את הגבולות של מדינת ישראל ולגרום לזה שכל מי שנכנס לפה יעבור בדיקת מטוש ולא יזוז עד שלא יודעים אם הוא נקי או לא. יכול להיות שנצליח להכיל את מה שקורה פה אך אם לא נצליח לשמור על עצמנו מכניסה של מוטציות ממקומות אחרים, המחיר של זה עלול להיות סגר נוסף".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *