בריטניה לא מחכה לגל השני של הקורונה- ד"ר דרור מנור

אין ספק כי הממשלה הבריטית נוהגת בחוכמה וביעילות רבה כדי למגר מחדש את התחלואה המתחדשת של הקורונה ברחבי המדינה. נכון שהרשויות הבריטיות נוהגות בקשיחות רבה באזרחים, אבל לעיתים נדמה כי אין שום ברירה אחרות, אלא לנקוט בצעדים מחמירים

לאחר שהתגברה בצורה מעוררת השראה על הגל הראשון של מגפת הקורונה, בריטניה חוששת מאוד מתחילתו של גל שני. הממשלה הבריטית מודאגת מכך שכל ההישגים של ההתגברות על הגל הראשון ייזרקו לפח, אם יתחיל גל שני של המגפה. הדבר עלול לפגוע קשות בבריטניה מבחינה כלכלית וחברתית. על כן, הוחלט להטיל קנסות גבוהים על אזרחים שלא ימלאו אחר ההנחיות, ובמיוחד בכל הקשור להתקהלויות.

רק בחודש מאי האחרון הוכתרה בריטניה בתואר המפוקפק "מלכת הקורונה של יבשת אירופה", עם יותר מאלף נפטרים ביממה במהלך החודשים אפריל ומאי. בעזרת שורה של צעדים אינטנסיביים הצליחה המדינה להתגבר על המגפה בהצלחה רבה. אולם כעת גל שני מאיים לקלקל את ההצלחה הבריטית, והאופטימיות הרבה של הרשויות עלולה להתברר כמוקדמת מדי. הדבר גורם ללחץ רב בקרב הרשויות בבריטניה.

באמצעות הקמת מערך בדיקות נרחב וטיפול יעיל בתושבים הצליחה בריטניה להפחית במידה רבה את תחלואת הקורונה ברחבי המדינה. חודש אוגוסט נחשב למוצלח ביותר, כאשר ב-11 לחודש לא נפטר מקורונה אפילו אדם אחד. מדובר בהישג נפלא, כי הרי מדובר במדינה גדולה שכוללת 65 מיליון איש. גם מספר החולים המאומתים החדשים ירד באופן ניכר.

אולם המצב השתנה עם תחילתו של חודש ספטמבר. תושבים רבים חזרו למקומות העבודה, לאוניברסיטאות ולבתי-הספר היסודיים והתיכוניים. מזג האוויר החם והנעים הוציא צעירים רבים מבתיהם כדי לצאת לבלות במסעדות, בתי-קפה, פאבים, דיסקוטקים ומועדונים, מבלי להקפיד על כללי הריחוק החברתי.

ההשלכות של ההפקרות הזו החלו להתגלות באמצע חודש ספטמבר, כאשר מספר הנדבקים החדשים ברחבי בריטניה החל לטפס שוב באופן ניכר. המרפאות ובתי-החולים החלו להתמלא שוב פעם. ביום ראשון, 13 בספטמבר, אובחנו במדינה 3,000 חולים חדשים- המספר הגבוה ביותר מאז חודש מאי.

הממשלה הבריטית החליטה כי אין מקום להתחכמויות מצד התושבים והגיבה במהירות לאור התחלואה המתגברת: הוטל עוצר לילי מחמיר על ידי הרשויות בערים האדומות; נסגרו בתי-ספר שבהם אירעו מקרי התפרצות חמורים של קורונה בקרב תלמידים, מורים ואנשי צוות; הרשויות פרסמו תקנה חדשה, אשר אוסרת התקהלות של יותר משישה אנשים. הממשלה הבהירה לציבור באופן חד משמעי, כי חבורות גדולות שייתפסו מתקהלות ייקנסו על ידי הרשויות בסכום של לפחות מאה ליש"ט לאדם. תקנה מחמירה זו נועדה לצמצם את המגע הקרוב של הקבוצות הנחשבות להכי פחות זהירות- הצעירים, אשר נוהגים לבלות פעמים רבות במסעדות, בתי-קפה, פאבים, דיסקוטקים ומועדונים.

אין ספק כי הממשלה הבריטית נוהגת בחוכמה וביעילות רבה כדי למגר מחדש את התחלואה המתחדשת של הקורונה ברחבי המדינה. נכון שהרשויות הבריטיות נוהגות בקשיחות רבה באזרחים, אבל לעיתים נדמה כי אין שום ברירה אחרות, אלא לנקוט בצעדים מחמירים כדי לצמצם את התחלואה. למרות ההתנהלות הפרועה של קבוצות צעירים ברחבי המדינה, הרוב הגדול של תושבי בריטניה הם אזרחים ממושמעים הסומכים על ממשלתם, ואשר יפעלו על פי ההוראות שייקבעו על ידי הרשויות. צריך לקוות כי המצב בבריטניה ישתפר במהרה באמצעות ההגבלות שנקבעו כעת על ידי הממשלה, ושלא יהיה צורך בנקיטת צעדים מרחיקי לכת נגד האזרחים.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *