ברשימה המשותפת גינו את הכרזת ארה"ב על ההתנחלויות

הרשימה הערבית המאוחדת (רע״ם) והתנועה האסלאמית שנמצאת כחלק ממנה, הודיעה לפני זמן קצר כי היא מגנה את החלטת ארצות הברית בעניין ההכרה בהתנחלויות, בהודעה נכתב "החלטת הממשל האמריקני "לתת לגיטימציה" להתנחלויות ישראליות בשטחים הפלסטינים הכבושים משנת 1967, הינה החלטה מגונה ובטלה, בהחלטתו זו, ממשל ארה"ב פגע בזכותו של העם הפלסטיני במולדתו, וסגר את הדלת בפני הקמת מדינה פלסטינית בשטחים הכבושים משנת 1967. כמו כן, ההחלטה מנוגדת למשפט ולחוק הבינלאומי ולהחלטות האו"ם".

במפלגה הערבית המשיכו לתקוף וכתבו "אנו מודעים היטב לכך שההחלטה של ​​ארה"ב היא סעד של נשיא ארה"ב שנועד להציל את נתניהו בשעת גסיסתו הפוליטית, אך היא גם המשך של מדיניות שיטתית לחיסול הסוגייה הפלסטינית ולביצוע בפועל של "עסקת המאה". ארצות הברית כבר הכירה בעבר בירושלים כבירת ישראל, והסירה את מעמד השטחים הכבושים מהגדה המערבית ורצועת עזה, והכירה בריבונות הישראלית על רמת הגולן הסורית הכבושה, וחדלה מתמיכתה באונר"א כדי לחסל את נושא הפליטים ולשלול את זכות השיבה".

לסיום כתבו בזעם כי "עם ההחלטה האמריקאית הזו והברכה הישראלית הרשמית, תיסלל הדרך לסיפוח הגדה המערבית, תחת ריבונות ישראלית והחלת החוק הישראלי, וכך תהפוך ישראל למדינת כיבוש ואפרטהייד קבועה, ותסגור את הדלת לפיתרון של שתי מדינות ולהסדר מדיני צודק. מנהיגי הימין הקיצוני של ישראל, כולל בנימין נתניהו, משלים את הציבור הישראלי כי הם יכולים לספח את הגדה המערבית, יחד עם שלושה מיליון פלסטינים תחת אפרטהייד, מבלי שיהיו לכך השלכות חמורות באיזור כולו ובארץ בפרט. העם הפלסטיני דחה והתנגד לכיבוש, ויתנגד למשטר האפרטהייד עד שישיג את זכותו להגדרה עצמית ולהגשמת חלומו לחופש ולעצמאות במדינתו שבירתה ירושלים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *