בר סימן טוב שובר שתיקה: "מספר הנפטרים בישראל לא גבוה"

"הקורונה כאן. אם לא נרד משמעותית לפני החורף, יהיה הרבה פחות טוב"

לאחר שקולו לא נשמע זמן רב, משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר שהיה האיש החזק של הגל הראשון, התכתב בטוויטר עם כתב חדשות החוץ של חדשות 13 נדב אייל, ששאל אותו מספר שאלות על התנהלות הממשלה במהלך הגל השני של הקורונה. "אני מרגיש שיש תחושה של נמאס מהקורונה אז בוא נתעלם ממנה", כותב סימן טוב המוכנה ברסי. "לצערנו כל התקוות שהיא תיעלם מעצמה לא התממשו ולכן חשוב להמשיך במאמץ הלאומי והאישי. אני מבין את הקושי לשמור על המאמץ לאורך כל כך הרבה חודשים, אך אין ברירה. הקורונה כאן. אם לא נרד משמעותית לפני החורף, יהיה הרבה פחות טוב".

לדבריו, "ההגבלות שנקטנו בהן אז נועדו להביא אותנו לשגרת קורונה שתאפשר לנו לחיות לצד המגיפה עם מחיר נסבל בחיי אדם כמו שעשו מדינות אחרות. מספר המתים שיש לנו כעת הוא לא גבוה ורחוק מלהיות לא מבוטל והוא עוד יעלה. ראינו גם שהמחיר הכלכלי בכל המדינות דומה מאוד. ההבדל הוא בעוצמת התחלואה.

"בעיני" – המשיך סימן טוב,"העניין המרכזי הוא שגרת קורונה בטוחה. זה מה שקורה במדינות שמצליחות לשמור על תחלואה נמוכה ופה אנחנו פחות טובים. החזרנו מהר ובעוצמה גדולה את הלימודים והאירועים. כיום אנחנו מבינים שזו הייתה טעות ומתקנים. בשבדיה – אין מערכת חינוך כ"כ צפופה כי אין הרבה ילדים, וגם אין אירועים."

על מערך הבדיקות אמר סימן טוב, "התחלנו לבנות את המנגנונים אבל זה לא משהו שקורה ביום אחד ואין לצערי ניסים. משהו חשוב שצריך להפנים – אופי המחלה גוזר עלינו שעל כל מקרה מאומת, יש בין מקרה ל-3 מקרים שלא נעלה עליהם. בעיקר בגלל היעדר סימפטומים. זה אומר שהכוח של מנגנוני הקטיעה מוגבל."

על העלייה במספר החולים הקשים והחשש מקריסה אמר סימן טוב, "קו השבר הוא אי הספיקה של מערכת הבריאות. צריך לפעול מספיק זמן לפני שמגיעים לשם. איפה הקו הזה? אין תשובה חד משמעית, אבל ברור שבחורף המתקרב (ולמרות היום הגדול, הוא יגיע), היכולת עלולה לרדת. אסור לנו להגיע למצב בו אנשי הצוות הטיפולי לא מצליחים להגיע לכל חולה. אם נגיע לשם זה יהיה נורא."

לדבריו, "המערכת מדברת על קו ספיקה של 800. הקו הזה ירד בחורף ויעלה אם נפסיק פעילות ניתוחית מתוכננת. המשמעות של מאות חולים קשים בכל רגע נתון היא מאות רבות מאוד של מתים נוספים. כי מספר החולים הקשים ברוטו גדל כל הזמן"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *