"בשבוע הבא יידבקו חצי מיליון ישראלים"

פרופ' ערן סגל, ממכון ויצמן למדע, שוחח עם גדעון אוקו ב־103fm והביא פרטים נוספים על התפשטות הווריאנט.

פרופ' ערן סגל, ממכון ויצמן למדע, שוחח עם גדעון אוקו ב־103fm והביא פרטים נוספים על התפשטות הווריאנט. "כרגע קצב ההכפלה הוא מאוד יציב. הכפלה כל בערך 2.7 ימים. זה הקצב שהערכנו אותו כבר לפני שבועיים וחצי, וגם הצגנו אותו בקבינט, וזה ממשיך לפי הקצב הזה בינתיים בצורה מאוד יציבה", סיפר פרופ' סגל, והוסיף: "בשבוע האחרון, אנחנו בוודאות חצינו את הרף של מעל 100 אלף נדבקים, ואנחנו רואים לפחות שתי הכפלות בשבוע – אז אני מעריך שמעכשיו ועד השבוע הבא ייתכן וגם יידבקו כחצי מיליון ישראלים נוספים".

עוד אמר: "אני מעריך שאחר כך נתחיל לראות את ההשפעה של הכמות המאוד גדולה הזאת של הנדבקים משפיעה על קצב התפשטות התחלואה, פשוט כי כבר יתחילו להצטבר הרבה אנשים שנדבקו". לדבריו, אותם נדבקים "יפתחו חסינות בצורה טבעית, ונתחיל לראות האטה. ייתכן שבעוד שבועיים או שלושה, אנחנו בעצם נגיע לשיא התחלואה, ומשם, אני מקווה, תתחיל הירידה".

פרופ' סגל הסביר: "בעוד שבועיים-שלושה בקצב ההדבקה הזה, כמעט אחד מכל ארבעה יידבק. אני מעריך שמספרים בסדר גודל כזה כבר תהיה להם השפעה מאוד דרמטית על המקדם. משם בהחלט ייתכן שנראה את הירידה".

סגל המשיך: "ככל הנראה אנחנו נראה הגנה בטח לאומיקרון עצמו ולווריאנטים אחרים, למשל וריאנט הדלתא. אבל לגבי וריאנטים נוספים, אני חושב שזו תמיד אפשרות שיהיה וריאנט שיפרוץ את החסינות שהאומיקרון יקנה, כמו שהאומיקרון בעצמו מסוגל בצורה יחסית לא רעה לפרוץ את החסינות של וריאנטים קודמים. אז אני חושב שאנחנו לא נוכל לדעת שלא יבוא עוד וריאנט, אבל ניתן לקוות שאחרי שנעבור את הגל הזה, יהיה לנו שקט לאיזושהי תקופה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *