בשורה טובה לעצמאיים: ביום חמישי יופקד המענק

זירוז העברת הכסף התאפשר בזכות אימוץ השיטה האמריקנית

הפעימה השנייה של המענקים לעצמאים תשולם ביום חמישי. זירוז העברת הכסף התאפשר בזכות אימוץ השיטה האמריקנית לפיה מאמינים להצהרות העצמאים על הפסדיהם.

העברת הכספים סוכמה בפגישה מיוחדת שקיימו כל ארגוני העצמאים – להב, לשכת רוה"ח, יועצי המס, סוכני הביטוח, לשכת עוה"ד ועוד – עם נתניהו.

למעשה, מה שיקרה כעת הוא אימוץ של חלק מהשיטה האמריקנית, שלפיה מאמינים להצהרות העצמאים על הפסדיהם. ההתחשבנות עימם תבוא במועד מאוחר יותר, כדי שהכסף יגיע אליהם מוקדם ככל האפשר.

ביום חמישי יועבר הכסף של הפעימה השנייה, 2.8 מיליארד שקל, והחל ב-18 במאי יועברו עוד 5.2 מיליארד שקל במסגרת הפעימה השלישית.

רק חלק מהעצמאים שנמצאו זכאים קיבלו את פעימת המענק הראשונה לחודש מרץ, שסכומה המרבי היה 6,000 שקל. לפי נתונים עדכניים התשלום הממוצע היה זעום ונשק ל-4,000 שקל בלבד.

בפגישה עם ראשי ארגוני העצמאים הורה ראש הממשלה למשרד האוצר לחדול מהעיכובים ולהפקיד את הכספים כבר ביום חמישי הקרוב לחשבונות הבנק.

הפעם המענק בפעימה השנייה הוגדל ל-10,500 שקל, והוא כמובן מותנה במידת הזכאות של מגיש הבקשה. בשלב הראשון יאמינו להצהרת העצמאי והוא יקבל את הסכום על פי הצהרתו.

אלו שקיבלו את המענק הראשון, סביר מאוד שיקבלו גם המענק השני.

בנוסף, הוחלט להאריך את דמי האבטלה לעצמאים הזכאים לכך גם לחודש מאי, וראש הממשלה הודיע שיכלול את נושא דמי האבטלה לעצמאים בחוק ההסדרים הקרוב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *