בשורות טובות: עד סוף השנה האזרחית יהיה חיסון בעולם

מהירות הפיתוח לא באה על חשבון הבטיחות

המירוץ אחר החיסון המיוחל גרם לחברות ברחבי העולם לצאת ולאתגר את הידע הרפואי והטכנולוגי.

הרצון להגיע ראשונים לפיתוח החיסון גרם לפיתוח חדש של טכנולוגיית חיסון.

כאשר החיסונים הקיימים בשוק מתבססים על נגיף מומת או מוחלש, הטכנולוגיה החדשה גרמה לסוג חדש של חיסון שטרם הכרנו הודות לטכנולוגיה להפקת RNA, מולקולה שמשחקת תפקיד חשוב בבניית DNA. לאחר שהוחדרה לגוף האדם, היא תשמש לבניית תאים ויראליים. ברגע שהגוף מייצר תאים אלה, התגובה המיידית שלו היא הפקת נוגדנים, וכך האדם מתחסן.

החברות שהצליחו להגיע נכון לעכשיו לניסויים מתקדמים הן:

'מודרנה' לאחר שרשמה שיא היסטורי של בניית חיסון בתוך 63 ימים בלבד והחלה כבר במרץ את הניסויים במתנדבים בסיאטל. כרגע החיסון ניתן ל30,000 בני אדם וזהו למעשה השלב הסופי בו יהיה ניתן לראות את השפעת החיסון ואת תופעות הלוואי הנלוות כאשר השלב הבא יהיה אישור וייצור החיסון.

ד"ר טל זקס, המנהל הרפואי ב"מודרנה: "שהיה ברור שבבני אדם אנחנו לא רק מגיעים לרמות נוגדנים שרואים בקרב חולים, שזה בעצם מה ששאפנו אליו, אלא אנחנו מצליחים להגיע לרמה עוד יותר גבוהה מזה. ואנחנו מצליחים לעשות את זה לא בחלק מהנבדקים, אנחנו מצליחים לעשות את זה בכולם".

ענקית הפארמה "פייזר" שהיא מתחילה בשלב 3 בניסוי, הישורת האחרונה בדרך אל החיסון.

ד"ר מרון ליבנה, מנכ"ל פייזר ישראל: "מדובר בפאזה השלישית והאחרונה ואנחנו הולכים לגייס בו סדר גודל של 30 אלף נבדקים ב-120 מרכזים ברחבי העולם,כולי תקווה שבאוקטובר, בהינתן אישורים רגולטוריים של ה-FDA ושל הרשויות האמריקניות, נציע לעולם 100 מיליון חיסונים. וכמובן בשנת 2021 אנחנו מתעתדים לייצר עוד 1.3 מיליארד מנות חיסון".

וגם מישראל נשמעת הבשורה,המכון הביולוגי בנס ציונה, שהגיע לחיסון שמראה תוצאות מצוינות בחיות מעבדה – קרוב למאה אחוז יעילות.

החיסון הזה, אומר מקור במערכת הביטחון, לא פחות טוב מזה של מודרנה.

לטענת המומחים החיסונים המפותחים למרות מהירות ייצורן אינם באים על חשבון בטיחות כי אם הרשויות מקצרות ביורוקרטיות על מנת לסייע וזוהי הסיבה לייצור המהיר.

לדעת כולם בעז"ה סביב סוף השנה תחילת השנה האזרחית יהיה חיסון בעולם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *