בשידור לאלפים • האדמו"ר זעק במרוקו: "די למחלוקות, די ללשון הרע!

אמש התקיים בבית העלמין בקזבלנקה במרוקו מעמד מיוחד של התרת קללות • האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו זעק מדם ליבו: "הקב"ה, תמתק את הדינים על עם ישראל!" • על המגיפה: "ימים קשים ולא מובנים" • וגם: החיסון האמיתי והברכה המיוחדת למלך מרוקו

 

במעמד יוצא דופן שנערך אמש (ראשון) בעיר קזבלנקה שבמרוקו, קיים ראש אבות בתי הדין במרוקו, האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א – התרת קללות, בשידור וידאו חי שהועבר למאות אלפים מכל רחבי העולם.

המעמד שהועבר ברשתות החברתיות ובאתרים הנבחרים – התקיים בסמוך לציונו של רבי חיים פינטו 'הקטן' זי"ע, הטמון בבית העלמין בקזבלנקה והוא נקבע דווקא לאמש – יום ההילולה של האר"י הקדוש זי"ע.

בדברי החיזוק שאמר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו קודם להתרת הקללות, הוא התייחס למצב המורכב בעולם, בעקבות המגיפה שהתפרצה: "בעוונותינו הרבים, אנחנו נמצאים בימים קשים ולא מובנים, ואנחנו חוזרים ואומרים כמה פעמים בזמן האחרון, המשקל של הימים האלה הוא אותו משקל כמו של דור הפלגה, רק באופן מודרני".

"אנשים הגיעו בדור הזה לרמות טכנולוגיות גבוהות ביותר, ורצו לבנות מגדל ולהגיע לשמיים, ולשנות סדרי מעשי בראשית", הסביר האדמו"ר, "ומה עשה ה'? ירד ופיזר והפך את כל העולם כולו. אין חברים, אין משפחות, אין בריתות, אין חתונות, אין לוויות, וכולם בחזקת סכנה, לאף אחד אין ביטחון בכלום".

ראש אבות בתי הדין במרוקו הוסיף בעניין המגיפה ואמר כי "מי שחושב שהמגיפה הסתיימה הוא טועה טעות גדולה. ה' לא נותן מכה אחת חזקה, אלא לאט לאט", עוד אמר: "תסתכלו על מה שקורה בעולם, אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר".

על מעמד התרת הקללות אמר הרב פינטו: "מה זה התרת קללות? אם קיללת את עצמך, אשתך, ילדיך, קללה שאין בה ממש, על כלום, על שטויות, על צפצוף בכביש, על צער קטן שציערו אותך – בגלל זה כל האסונות. עד מתי?. התרת קללות מורידה וחותכת את זה, שאם יש קללה, התרת הקללות מסירה את כל הקללות מעם ישראל".

"התרת קללות – זה חיסון בעולם. חיסון כלכלי, חיסון גשמי, חיסון רוחני. 'שובה ישראל' – זה טהרה וקדושה. תורה ויראת שמיים, זה מה שיש ב'שובה ישראל'. ואתם הדבקים בה׳ אלוהיכם חיים כולכם היום. אנחנו חיים בייסורים קשים ביותר, כל זה מיתוק הדינים גדול ביותר", הוסיף האדמו"ר.

האדמו"ר אמר בכאב גדול: "אנחנו בני 48 וגדלנו על הברכיים של גדולי עולם קדושי עליון, וכל הגוף שלנו מלא ייסורים וכאבים, אבל הצער של החודשים האחרונים – לא ראינו דבר כזה. אנחנו בכאבים קשים, שאדם אחר היה שוכב בגללם ב'בית לוינשטיין', ואנחנו לומדים, וכולם, כל הצדיקים של הישיבה – בזכותם אנחנו עומדים ומרימים את התורה הקדושה".

עוד זעק האדמו"ר בציונו של סבו רבי חיים פינטו זי"ע: "הקב"ה, תמתק את הדינים על עם ישראל! די עם הלשון הרע! די עם המחלוקות!. מה יעזור לאדם ביום הדין, רק התורה הקדושה צריכה להיות מול העיניים של האדם".

הרב פינטו שיבח בדבריו את מלכות מרוקו ובירך את העומד בראשה מוחמד השישי: "אנחנו רוצים לברך ברכה גדולה את המלך של מרוקו. יש מלכות של חסד במרוקו. כשהיינו ילדים קטנים – הסבא היה מברך את המלך של מרוקו בליל שבת, כי הם טובים לנצח עם העם היהודי – עד כי יבוא גואל עד משיח צדקנו. בדרך ישרה, רק טוב ליהודים. על הקבר של רבי חיים פינטו זצוק"ל ואנחנו מברכים את המלך של מרוקו בברכה הגדולה שבכל יום ראשון מברכים בפרק שירה, שכל פרקי שירה יחולו על מרוקו, ברכה, שפע, נחת וכל הטוב".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. רפואה שלמה לצדיק רבי ישעיהו פינטו בן זהרי

    צדיק צדיק ה' ישלח לך רפואה שלמה רפואת הנפש ורפואת הגוף כמה אתה דואג לעם ישראל רפואה שלמה רבי ישעיהו פינטו בן זהרי

    אמירה |
    הגב