בשעה 11 תחל הצבעה חשאית מי ייבחר לנשיא ה-11 – כך זה הולך להתנהל

בחירות לאזרח מספר אחת: בשעה 11 תחל הצבעה חשאית מי ייבחר לנשיא ה-11 של מדינת ישראל.

בחירות לאזרח מספר אחת מתחילות היום: בשעה 11 תחל הצבעה חשאית ובה יוכרע מי ייבחר לנשיא ה-11 של מדינת ישראל.

את ההבדל בין השניים אפשר לראות בבוקר של הבחירות, הרצוג שיגר מכתב רשמי לכלל חברי הכנסת, פרץ תגיע למפגן תמיכה בכניסה למשכן.

‏לכל אורך הדרך האסטרטגיה של השניים הייתה מנוגדת, בעוד פרץ מכוונת לתרגם את האהדה הציבורית להשפעה על חברי הכנסת, כמו פירסום סקרים, פוסטים של מובילי דעת קהל ופעילות ענפה ברשתות החברתיות, הרצוג סירב להתראיין, מיעט בפירסומים, וניהל את שיחותיו מול ראשי המפלגות ופגישות ח"כים

‏הדריכות הפוליטית היוותה יתרון להרצוג שביקש להוריד מהכותרות את ההתמודדות, לשכנע מתחת לראדר את הח"כים ולהגיע להצבעה בלי סערות מיותרות, לעומת פרץ שנהנתה מהפוקוס התקשורתי. הפרופיל הגבוה סייע לה להגביר את הלחצים על נבחרי הציבור.

הרצוג. צילום: פלאש 90

כך זה ינוהל: יו"ר הכנסת יריב לוין יפרט את נוהל ההצבעה החשאית בתחילת הישיבה, ויכריז על תחילת ההצבעה. שני המועמדים יוכלו לצפות בזמן ההצבעה מהיציע המיוחד במליאה. חברי הכנסת ייגשו להצביע מאחורי פרגוד לפי סדר שמות המשפחה. שם ישימו במעטפה פתק עם השם המועדף עליהם, או פתק לבן.

לאחר ההצבעה תוכרז על הפסקה בישיבת המליאה כדי לספור את הקולות. תיבת הקלפי תילקח על ידי סדרני הכנסת לחדר נפרד, והקולות ייספרו על ידי חברי ועדת הקלפי, חברי הכנסת דוד ביטן (יו"ר הוועדה), יוסף טייב, אמילי מואטי ויואל רזבוזוב. בתום הספירה הישיבה תחודש ויו"ר הכנסת יכריז על התוצאות.

אם לא יושג רוב של 61 קולות למועמד/ת יתקיים סבב הצבעה נוסף. לאחר הצבעה שנייה, גם אם יושג רוב שאינו 61 או יותר, יוכרז על מנצח/ת. לאחר ההכרזה יו"ר הכנסת יצא יחד עם סגניו, מזכירת הכנסת, מנכ"ל הכנסת וקצין הכנסת לאולם שבו שוהה המנצח/ת ויודיע להם רשמית על התוצאות. ההשבעה תתקיים במעמד מאוחר יותר, כשכהונתו של הנשיא הנוכחי ראובן ריבלין תימשך עד ל-9 ביולי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *