בתגובה לירי על ת"א: צה"ל תקף 100 מטרות בעזה

לילה לבן בעוטף: צה"ל תקף כ-100 מטרות ברחבי רצועת עזה, בתגובה לשיגור שני טילי "פאג'ר" לעבר גוש דן. בתגובה, חמאס שיגר רקטות לעבר יישובי עוטף עזה

כמה שעות לאחר שחמאס ירה טיל לעבר תל אביב, צה"ל ביצע תקיפות לאורך כל הלילה, מחאן יונס בדרום הרצועה ועד בית להיה בצפונה. צה"ל תקף כ-100 מטרות ברחבי רצועת עזה, בתגובה לשיגור שני טילי "פאג'ר" לעבר גוש דן. מדובר צה"ל נמסר כי בין המטרות שהותקפו היו מתחם המשרדים של מטה הגדה של חמאס במרכז העיר עזה; אתר הייצור המרכזי לאמצעי לחימה רקטיים ברצועה; מתחמים צבאיים; מתחם אימונים צבאי; מוצבים; ותשתיות תת-קרקעיות. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על ארבעה פצועים במתקפות, מהם שניים במצב קשה.

בצה"ל הטילו את האחריות על הירי על החמאס, "הירי שבוצע מוקדם יותר הערב לאזור גוש דן בוצע על ידי ארגון הטרור חמאס", נמסר בהודעת צהל וזה לאחר שבחמאס הכחישו בתוקף כי ביצעו את הירי.

אזעקות צבע אדום נשמעו הבוקר (שישי) מספר פעמים בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב. מרבית השיגורים יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

אחר ששיגרו את הרקטות לגוש דן – ירדו כל בכירי החמאס למחתרת. חמאס פינה את כל המפקדות שלו ואת כל העמדות שלו ברצועה. גם משלחת של בכירי המודיעין המצרית שביקרה ברצועה מיהרה לעזוב מיידית.

אתמול, בתום התייעצות ביטחונית שהתקיימה אמש בקריה בתל אביב, בהשתתפות ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, גורם מדיני מסר כי "התקבלו החלטות", מבלי להרחיב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *