בתוך שבוע – שני מומרים ששבו בתשובה מקימים בתים בישראל

שני צעירים שהולכו שולל אחרי כת מיסיונרית נוצרית והמירו את דתם, הצליחו להקים בתים נאמנים בישראל בתוך שבוע, אחרי ששבו בתשובה שלימה * סיפורם של השניים מרגש לא רק בפני עצמו, אלא גם הודות לקשר המיוחד שלהם בעבר שכרוך זה בזה

שני צעירים יהודים שהיו במשך שנים ארוכות בתוככי כתות נוצריות והמירו את דתם לנצרות, הקימו בשבוע האחרון בתים יהודים נאמנים, אחרי ששבו בתשובה שלימה.

הראשון מבין השניים הוא ערן (שם בדוי) שביום ראשון האחרון חגג את שמחת ה'לחיים' שלו עם בת לאחת המשפחות הטובות והמוכרות בקריה חסידית בצפון הארץ.

השני הוא שאול (שם בדוי) בוגר ישיבה גבוהה בבני ברק שהתחתן השבוע עם בת למשפחת בני תורה מירושלים.

סיפורם של השניים מרגש לא רק בפני עצמו, כמי שהמירו דתם לנצרות, חזרו בתשובה שלימה וזכו להקים בתים בישראל, אלא גם הודות לקשר המיוחד שלהם בעבר שכרוך זה בזה:

ערן שחיפש לפני כעשור אחר משמעות לחייו הגיע דרך הרשת לכת הנוצרית "היהודים המשיחיים" שהציגה את התיאולוגיה שלה בצורה שקרית ובעטיפה יהודית, מבלי שיבין שמדובר בתרמית מסוכנת.

רק שנים רבות לאחר מכן התברר לו שרוב ההסברים שהביאו המיסיונרים נלקחו מהתורה ומדברי חז"ל, אבל באותה העת הוא ראה את אתרי המיסיון הנוצרי כמי שנותנים מענה בלעדי לשאלותיו וספקותיו. ככל שהלך ושקע בחומר, הוא בלע גם את כוס התרעלה הנוצרית שעורבבה בו והחל להאמין ב'ברית החדשה' וב'אותו האיש' ימ"ש.

עברו שנים וע. החליט לעזוב את מקום עבודתו במוסך ביישובו, לטובת עבודה משרדית. במסגרת זו היה עליו להעביר חפיפה לצעיר אחר מהיישוב, בשם שאול, שהיה אמור להיכנס לנעליו…

החפיפה ארכה חודש וחצי ובמסגרתה התיידדו השניים. "שאול היה בחור עם חזות דתית – כיפה, ציצית וזקן" מספר ערן "מידי פעם הוא שאל אותי למה לא רואים אותי בבית הכנסת, והסברתי לו שהנושא פחות מדבר אלי. לאחר חודש וחצי, כשהחפיפה עמדה לקראת סיום, הרגשתי שהפכנו לידידים קרובים וסיפרתי לו שהתנתקתי מהיהדות וכיום אני נוצרי לכל דבר. הראיתי לו שמתחת לחולצה שלי אני עונד שרשרת עם שתי וערב, כהוכחה לכך שאני רציני בדבריי…

"למרבה ההפתעה שאול סיפר לי ששלוש שנים לפני כן, בטרם שחזר בתשובה הוא עצמו היה חבר בכת הנוצרית 'היהודים המשיחיים' שבה הייתי חבר. שאול סיפר על התהליך שעבר, על כך שהבין שמדובר בשקר מוחלט ועל היציאה שלו מהכת. הוא הציע לי לפגוש עימם לשיח תיאולוגי כדי שיסבירו לי יותר בהרחבה על הטעות שלי, ובמפגש השלישי איתם, שבסיומו כמה לילות נטולי שינה החלטתי להשיל מעליי לגמרי את הנצרות והחלתי להאמין באלוקי ישראל".

השבוע כאמור סגרו השניים, ערן ושאול, מעגל כאשר בתוך יממה אחת הצליחו בס"ד לעשות צעד מהותי נוסף בדרכם לעם ישראל, ולהקים בתים נאמנים וכשרים על יסודי התורה והמצוות.

סגירת המעגל של שאול גדולה אף יותר שכן מלבד היותו בכת הוא היה אמור להתחתן עם גויה – בתו של כומר נוצרי מאחת הכנסיות המיסיונריות הגדולות בארץ. עתה, משנישא ליהודייה מדובר בהצלחה כפולה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *