בתום ישיבת החירום: ראשי העיר בני ברק הותקפו באלימות

אחרי כינוס החירום שהתקיים הערב (ראשון) בעירייה במחאה על האלימות המשטרתית נגד החברה החרדית, ראש העיר אברהם רובינשטיין וממלא המקום חנוך זייברט הותקפו על ידי בני נוער ברחוב השומר בעיר והוברחו מהזירה.

אחרי כינוס החירום שהתקיים הערב (ראשון) בעירייה במחאה על האלימות המשטרתית נגד החברה החרדית, ראש העיר אברהם רובינשטיין וממלא המקום חנוך זייברט הותקפו על ידי בני נוער ברחוב השומר בעיר והוברחו מהזירה.

על פי תיעודים משטח ניתן לראות כי נערי שוליים וחלק מהם בחורים חסידיים, השליכו לעברם אבנים, נפצים וביצים.

חברי הכנסת החרדים התכנסו הערב לישיבת חירום בעיריית בני ברק לאור העימותים חסרי התקדים עם המשטרה שנרשמו בעיר החל מיום חמישי האחרון.

ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין אמר כי "עיריית בני ברק על כל חלקיה ושותפיה גינתה ומגנה את מקרי האלימות נגד משטר ישראל חד משמעית ובכל פורום. כל מקרה אלימות נגד אדם, רכוש ונגד כל גורם שהוא הוא פשע בל יכופר שלא נסכים איתו בכל צורה. האירועים האחרונים יטופלו על ידינו בכל הרבדים: חינוכית, רבנית, בטיפול עיקש בסיכום בנוער מתמודד והאחריות היא על ראשי הקהילות והנהגת העיר. מה שקשור למשטרת ישראל קשור רק אליה. ממשלת ישראל הוכיחה מאז ומעולם כי לכל ציבור בכל נושא מהותי מנהיגי הציבור וראשי הקהילות תורמים להרגעת הרוחות . בגלי המחאה מול הממשלה לאורך חודשי הקורונה בהפרות ענק היתה הדברות שיח איפוק בלי נשק חם בלי רימונים אלות בלי פיצוץ אזרחים באלימות. אנו קוראים למשטרה ולשר הממונה להתעשת ולהסיג את הכוחות מרחובות העיר ולהותיר לעיר את ניהול חיי השגרה כפי שזו מתנהלת עשרות שנים ללא דופי וללא אלימות. יחד עם זאת בכאב עצור אנו אומרים כי משטרת ישראל והעומדים בראשה נושאים באשמה בקטסטרופה המתחוללת בעירנו המתחולל בעירנו מספר ימים. מדובר בפעילות מתגרה מתסיסה חובטת ופוגענית המנהלת את תושבי העיר בבריונות חסרת תקדים בענישה קולקטיבית שאין בינה לבין אכיפה דבר וחצי דבר. משטרת ישראל מזרימה כוחות ענק לעיר ויוצרת משיכת קהל סקרנים אדיר מתגוששת עם הציבור במפגני ראווה ומנהלת דו קרב יזום עם נערי שולים מוכי שעמום של עיר במצור בשם ההסדר הציבורי. הדרך היחידה היא הדברות והתיחסות שוות חוק לכל תושבי העיר כמו לכל תושבי מדינת ישראל. להפסיק עם ההכללות והתנהלות הכוחנית. גדולי התורה ואנחנו יודעים לקחת אחריות ולא ניתן לאף גורם להשתמש בנו באופן כזה. אנו קוראים להשיב את הסדר לעירנו. העיר זקוקה, לא די עם הקורונה שהמצב משתפר, שעכשיו באה עלינו הצרה הזאת עם בלאגן ברחובות. אנו קוראים לכולם אנא הרפו".

השר יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר כי "המשטרה היום התחילה להשתמש בנשק חם וזה דבר שאנחנו לא יכולים לעבור על סדר יום. שמענו שהדבר הבא שר הביטחון יפעיל את חיל האוויר לפי המצב. מי שרואה את התמונות אפילו חברי כנסת חילונים אמרו שזה היה מיור. אנחנו חייבים שמישהו יבדוק את זה ברצינות, לא מח"ש. אנחנו דורשים מישהו חיצוני, אולי מבקר המדינה, צריך לבדוק מי השוטר שעשה את זה צריך לבדוק מי נתן את ההוראה להשתמש בנשק חם. מי שעשה את זה לא יכול להשתמש יותר במשטרת ישראל. לא נרפה עד שהעניין הזה יתברר. אני חושב שכוחנו זה להיות במאוחד. כלנו באנו לכאן להביע עמדה ושיתוף פעולה של כל המפלגות ומהיום והלאה נשתדל שהמשטרה לא תשתמש יותר בדברים נוראים נגד הציבור החרדי. בתל אביב ראינו הפרות של משרד הבריאות וגם בבלפור ראינו שהיה בלאגן אבל אני קורא למשטרה לעשות חשבון נפש שימציאו לנו דוח אמיתי מי אחראי על מה שהיה כאן"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר "זו תקופה מאוד קשה ורואים את התחלואה בכל הארץ גם בציבור החרדי ולצערנו רואים שאנשים שנפגעים הם צעירים יולדות תינוקות אפילו מגיעים למצב שהם צריכים להתמודד עם תופעה למה ה' עשה ככה לנו. ההתמודדות יוצרת מצבים קשים מאוד. אנחנו צריכים לומר את הדברים מבית ומחוץ. אנחנו לא מסכימים להתנהגות המשטרה, לא יעלה על הדעת שבגלל שיש הפרה בחופי תל אביב לסגור שכונה ולירות שם פצצות ורימוני עשן ורסס כמו שעשו כאן בבני ברק בחמישי בלילה והיום. אני רוצה לראות שהמשטרה תעשה את זה ולסגור את רמת אביב ואם זה היה קורה. עם עונש קולקטיבי. למעלה מ210 אלף תושבים, אנשים שרובם ככולם שומרי חוק ושומרי סדר, בימים האחרונים זה בלתי מתקבל על הדבר. דברתי עם השר לבטחון פנים אמיר אוחנה ועם דוד ביתן מפקד מחוז תל אביב והם אמרו שהם מורידים את גובה הלהבות. אפילו היום דוד ביתן הגיע לשבת עם ראש העיר. צריך לשבת ולהוריד את גובה הלהבות, רואים ילדים רצים ברחובות. ככה מחנכים את הילדים שלנו? אנחנו צודקים. מה המשטרה נכנסה לכאן בחמישי אחרי שהעניין נגמר שאותם בחורים הסגירו את עצמם בהוראת הרב'ה. אני קורא לחברי להפסיק את התופעה הזאת שלא מתקבלת אצלינו. לא עשינו אף פעם דבר כזה. אנחנו רוצים להתמודד עם תפילה, אנחנו שומרים מכל משמר על זה שאנשים לא ידביקו ולא ידבקו ומתפללים שהמגפה תעלם. שאלתי את מרן שר התורה מה להגיד לפני הכינוס והוא אמר שאגיד בשמו שצריך להפסיק עם ההפגנות האלה והוא אומר שהוא קורא למשטרת ישראל להפסיק עם הדברים הנוראים שהם עושים לתושבי בני ברק הלא עוול בכפם. מה הם הפכו להיות שעירים לעזאזל של שוטרים חמומי מוח. עלינו לסיים את מה שקורה אצלנו ולהפסיק את מה שקורה במשטרה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *