"בתי החולים יקבעו" הצעת החוק עוקף בג"צ של ח"כ משה ארבל

ח"כ משה ארבל מתנועת ש"ס הגיש הצעת חוק עוקפת בג"צ אשר תאפשר לכל בית חולים לקבוע כללים בכל הנוגע לחמץ בפסח

ח״כ משה ארבל (שס) הגיש הצעת חוק המבקשת להסמיך במפורש את מנהלי בתי החולים לקבוע כללים למניעת הכנסת חמץ בפסח לשטח בתי החולים, כללים אלו ייקבעו בהתאם לצורך ולאופי בית החולים.

הצעת חוק זו באה בעקבות פסיקת בג״צ השערורייתית מאתמול (חמישי) האוסרת על מנהלי בתי החולים למנוע הכנסת חמץ בפסח לבתי החולים.

בדברי ההסבר להצעת החוק מציין ח״כ ארבל כי נכון שהחלטות מסוג זה יוותרו למנהלי כל מוסד רפואי הבקיאים ברצונות המטופלים במוסד ועובדי המוסד גם יחד, לאור הגיוון החברתי בחלקי הארץ השונים המשתקף באופי האוכלוסייה המטופלת במוסדות הרפואיים.

לדבריו של ח"כ ארבל ההחלטה השיפוטית של שופטי העליון פוגעת פגיעה קשה בצביונה היהודי של המדינה וכי יפים הם דבריו של השופט ניל הנדל (בדעת המיעוט) כי לא נכון היה להביא סוגיה זו להכרעה שיפוטית.

כזכור, שופטי בג"ץ, עוזי פוגלמן ועופר גרוסקופף, פסקו בדעת רוב, בניגוד לעמדת המיעוט של השופט הדתי ניל הנדל, כי אין לבתי החולים בישראל סמכות לאסור על הנכנסים בשעריהם להכניס חמץ במהלך חג הפסח.

לפי הטענות בעתירות שהוגשו לבג"ץ, בשנים האחרונות נוהגת מדיניות בקרב בתי חולים ברחבי הארץ שלפיה נאסר על חולים ומבקרים בבית החולים להכניס מזון לשטחי בית החולים במהלך חג הפסח או להחזיקו בחדרים. לפי מדיניות זו, המאבטחים בכניסה לבית החולים מתודרכים לבדוק בחפצי באי בית החולים ולמנוע הכנסת מוצרי מזון לאורך כל ימי החג.

השופט עוזי פוגלמן כתב בהכרעה הדין כי האיסור על הכנסת דברי מזון לבתי החולים במהלך חג הפסח, אשר מונע ממטופלים לצרוך מזון לפי בחירתם במרחב האישי העומד לרשותם, פוגע בזכות לכבוד, בזכות לאוטונומיה ובחופש מדת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *