בתמורה לידע רפואי: עד סוף מרץ יחוסנו כל אזרחי ישראל

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין בישרו הערב על הסכם עם חברת "פייזר" האמריקנית שבמסגרתו תעביר פייזר מיליוני חיסונים לישראל. עד סוף חודש מרץ יחוסנו של אזרחי ישראל.

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין בישרו הערב על הסכם עם חברת "פייזר" האמריקנית שבמסגרתו תעביר פייזר מיליוני חיסונים לישראל. עד סוף חודש מרץ יחוסנו של אזרחי ישראל.

"בשבועות האחרונים, קיימתי 17 שיחות עם מנכ"ל פייזר, האחרונה בהן הייתה ביממה האחרונה", הבטיח נתניהו בפתח דבריו, "הערב אני נרגש לספר לכם על פריצת דרך אדירה שתוציא אותנו מהקורונה – ותחזיר אותנו לחיים. עד סוף מרץ, נחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16. נהיה המדינה הראשונה שיוצאת מהקורונה".

"בימים הקרובים נפרסם את סדר החיסונים של מבצע 'חוזרים לחיים'", אמר ראש הממשלה, "המטוס הראשון יגיע ביום ראשון ומדינת ישראל תהווה מודל לחיסון מהיר של מדינה שלמה. ישראל תחלוק עם חברת 'פייזר' והאנושות כולה את הנתונים הסטטיסטיים. אנחנו יכולים לעשות זאת כי מערכת הבריאות שלנו היא אור לגויים".

"אנחנו נפתח את מקומות העבודה, נחזור למגרשי הכדורגל והכדורסל, לתרבות ולחיים שאנחנו מתגעגעים אליהם", הוסיף נתניהו והתייחס גם לסגר השלישי שייכנס לתוקפו הלילה בחצות, "אצלנו הניצחון במרחק נגיעה – ולשם כך דרוש מאמץ אחרון של כולם. אסור לשכוח שהמגפה משתוללת. אם לא יהיו הפתעות – נוכל להסב סביב שולחן החג בליל הסדר הקרוב".

‏בחודשים האחרונים פייזר ביקשה מישראל לקבל נתונים סטטיסטיים על השפעת החיסונים על קבוצות אוכלוסיה שונות וזאת ממאגרי המידע של קופות החולים ומשרד הבריאות. ישראל סירבה בתוקף. היום נתניהו הגיע לעסקה עם פייזר: הקדמת החיסונים בתמורה להעברת נתונים סטטיסטיים

בתוך כך, חברת השילוח שמביאה לישראל את החיסונים של מודרנה, קיבלה איתות להתכונן למשלוח נוסף שעשוי להגיע כבר בשבוע הבא. על פי המסרים שהועברו לחברה, הכוונה היא להתחיל באספקה שבועית רציפה, עם אפשרות לשני משלוחים נוספים עד סוף ינואר

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *