גבאי תקף – ליצמן מחזיר: "מבליטים את העומסים במיון בגלל הבחירות"

יו"ר העבודה אבי גבאי תקף את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן על מערכת הבריאות הקורסת, לדבריו. אבל ליצמן יצא למתקפה חזרה: "מבליטים את העומסים במיון בגלל הבחירות"

יו"ר העבודה אבי גבאי תקף בחריפות את סגן השר יעקב ליצמן על מערכת הבריאות הקורסת, לדבריו. "את אם פתחתם טלוויזיה או קראתם עיתון בחודשים האחרונים, כנראה שראיתם שם בית חולים. ואם ביקרתם בבית חולים לא הייתם צריכים את העיתון בשביל זה. כי אחרי עשור שבו ממשלת נתניהו הזניחה את מערכת הבריאות, הנזקים כל כך בולטים שפשוט אי אפשר להמשיך להתעלם".

גבאי תקף כי "מה שישנה את המציאות במערכת הבריאות הוא לא עוד נאום, אלא תכנית אמיתית, שתקים את המערכת מהקרשים ותשקם אותה.

"מערכת הבריאות שלנו קורסת בגלל בעיות ניהול וסדרי עדיפויות שמטרתם לחזק רפואה פרטית על חשבון ציבורית".

אבל בעוד גבאי תוקף – ליצמן מגן על עצמו. תפוסה של 300 אחוזים במסדרונות?  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן משוכנע שזה קשור לעלייה בתוחלת החיים. "מנסים להתנגח בי; גרמן פגעה בחרדים", כך אמר ליצמן לכתב 'ישראל היום'.

בשבוע הקשה ביותר שידעו חדרי המיון בישראל בעשור האחרון, כתב 'ישראל היום' הצטרף בסיקור בלעדי אל סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. ליצמן הגיע לשני ביקורי פתע בשני בתי החולים הגדולים של ירושלים, "הדסה עין כרם" ו"שערי צדק", ונפגש עם המאושפזים במסדרונות בתי החולים, שנמצאים בתפוסה של 300 אחוזים.

"ברור שיש בעיה של מיטות אשפוז בחדרי המיון, אבל צריך לזכור שאלו תמונות שאנחנו רואים כל שנה בחודשי החורף, והתקשורת שמחה להראות אותן. גם כדי להתנגח בי, ועוד ביתר שאת, כי אנחנו בתקופת בחירות. מצב הרפואה הישראלית מעולם לא היה טוב יותר, ואני מבטיח – בשנה הבאה המצב ישתפר",אמר ליצמן.

ליצמן, שנחשף לנתונים המדהימים שלפיהם מאז שבת התאשפזו מאות אנשים בבתי החולים בירושלים, טען: "יש לנו מערכת בריאות מהטובות בעולם. מצד שני, יש עלייה בתוחלת החיים, והדבר גורם לכך שאנשים מבוגרים נחשפים יותר למחלות ולזיהומים. צריך להביא לכך שאיכות החיים תשתפר".

בראיון הוידאו של המדור "תופס טרמפ" בישראל היום שיעלה לאוויר ביום חמישי, ובכתבה המלאה שתפורסם ביום שישי הקרוב ב"ישראל השבוע" – תוקף ליצמן את שרת הבריאות הקודמת, יעל גרמן, ואת שר האוצר לשעבר יאיר לפיד: "הם היו עסוקים בקיצוצים ופגיעה במגזר החרדי. הפכתי את משרד הבריאות למבוקש. אני מאמין שאשאר במשרד כי הציבור מרוצה ממני. עבורי זו לא מקפצה לתפקיד אחר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *